Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Daelim NS lll - Tlak ve válci

14 čer 2015, 12:10

Hezké poledne,vlastním skůtra Daelim ns III Ottelo z roku 2001..Věděl by někdo z vás kolik má mít tlaky ?..děkuji

Re: Daelim NS lll - Tlak ve válci

14 čer 2015, 12:45

Dobrý den,
motor by měl mít cca 9 - 12 Barů.

Re: Daelim NS lll - Tlak ve válci

14 čer 2015, 13:00

Děkuji za odpověď,ale myslel jsem si že by se to mělo lišit jen malinko,tohle je nějaký velký rozmezí :)

Re: Daelim NS lll - Tlak ve válci

14 čer 2015, 13:05

Tak jistě, že to má vliv, že 3 Bary rozdíl už je dost, ale dobře zajetý nový motor má třeba tu vyšší hranici, ale postupem třeba tisíců (desetitisíců) kilometrů u těchto malých objemů (125 ccm) se postupem času prostě komprese snižuje, pak je třeba většinou vyměnit pístní kroužky.

Zkrátka všechno mechanické se nějakým způsobem opotřebovává, ale proto jsou dané míry tolerancí, co je ještě schopné správně pracovat a co je třeba již vyměnit.

Re: Daelim NS lll - Tlak ve válci

14 čer 2015, 20:16

Tak jsem to dnes měřil a dostanu se na necelých 6 barů...přijde mi že když jsem rozebral hlavu tak se mi nedovírá jeden ventil,může to být tím ?moto má najeto 18 tKm

Re: Daelim NS lll - Tlak ve válci

14 čer 2015, 20:37

Ano, může to být tímto. Příčinou malých kompresních tlaků je buď příliš velké vůle v pístních kroužcích nebo právě ty ventilové sedla. Chce to rozebrat a zabrousit.

Re: Daelim NS lll - Tlak ve válci

15 čer 2015, 00:49

6 Barů je rozhodně málo!
Ujistit se můžeš tak, že do hlavy válce naliješ benzin a pokud po nějaké době proteče přes ventil(y), tak nedovírá.
Rozhodně dovírat musí 100% protože, jinak právě tamtudy utíká komprese! S malou kompresí motor samozřejmě nefunguje správně.
Co se nájezdu týče, tak u těch čínských motorů typu QMB139 (50 ccm), QMI152 (125 ccm), ... je to holt mnohdy čas na generální opravu motoru, alespoň zčásti.
Odeslat odpověď