Diskuze o skútrech většího objemu.
18 črc 2014, 14:31
Zdarec,
chci se zeptat, co se všecko mění v hnacím ústrojí takového skútříka, co odchází krom válečků, řemenů?
Mám jít na servis s 10tis. km a ještě před tímto intervalem jsem zjistil, že variátor někdy nefachčí na 100% při rozjezdu, že jde trochu jako na těžkej převod, pak cejtim vibrace pod zadkem a jejich frekvence se mění podle jízdy a ve 100km/h je slyšet možná převodovka na zadním kole, jaak v nějaký frekvenci řve jako mnam mnam mnam mnam mnam, nevim. Nebo to může způsobovat spojka či soustava s válečky?
Dík za Vaše postřehy.
18 črc 2014, 14:41
Takže začneme zpředu
Variátor :
tam je spotřebák vlastně všechno ale nejčasteji budeš řešit :
válečky
vodítka, ty jsou často opomíjená ale jsou důležitá (mají tvar podkovičky a udržují zadní část variátoru na svém místě ale umožňují mu se roztahovat jak velí válečky)
to vše spojuje řemen.. řekl bych nejdůležitější věc na téhle sestavě.. když budeš vymejšlet kraviny a kupovat srágory tak nepojedeš (u ostatních věcí pojedeš ale blbě.)
a spojka se zadními polořemenicemi .. tam je potřeba se zaměřit na spojku jako takovou (obložení a dosedací kolíčky) a pak kontrastní pružina většinou se u malých skútrů taky ladí a maxíků jen mění za novou když je už unavená.
Popisující závada muže být spojení několika vecí, ať už spatné válečky, načatý řemen, nebo neklouzající futro variátoru takže se špatně mění převod.. a hromada dalších. Pokud máš 10 tis je to nový skútr a převodovka to bude jen případě že nemá olej a to by jsi si předpokládám všiml uniku oleje.
19 črc 2014, 13:29
Ahoj,
dík za osvětu. Akorát nerozumím, proč bych a jaký, měl kupovat ptákoviny a srágory.
Tak pro upřesnění- rozhoduji se, zda to šoupnout do kolínských Mororcykles a modlit se aby to nestálo 10tisíc a nebo investovat 500 do klíče 3v1 pro agregáty Piaggio a udělat rozborku si sám a podle citu koupit ND. A nnebo pak ještě jedna varianta, dát to klukovi, kterej po práci dělá motoservis...jenže, já už nevěřim skoro nikomu po zkušenostech s autem si raději vše dělám sám.
19 črc 2014, 16:34
Ta poslední část věty je nejrozumější co můžeš udělat.
20 črc 2014, 15:08
koukal jsem se na video s variátorem malosi max speed a na videu byl slyšet zvuk variátoru(piaggio beverly 350) tak nějak jako že by mohl taky vibrovat.
Tak se ptám, když jezdíte na skůtru, cítíte jen vibrace od motoru nebo i trošku variátor? To bude asi správná otázečka....
Ještě jsem zapomněl, že když se čapne asi spojka, tak se i zaklepe kufr....čím by to mohlo být?
20 črc 2014, 21:23
Já bych řekl , že máš vytahanej řemen , jak gumu u trenek ... proto ty vibrace z variátoru .
Rozdělej to a kukni do toho . Uvidíš jestli máš vošoupanej dekl variátoru v místech mezi řemenicema ( nahoře a dole ) , jak se ten řemen rozvibruje .
Stejně dokud to nerozděláš a nekoukneš se na to , tak nic nezjistíš .
21 črc 2014, 07:38
Supr, konečně další návrhy.
Rozdělanej jsem měl dekl, ale nevěděl jsem na co mám čumět.Řemen se mě zdál zachovalej, vůli jsem nevěděl jak asi má bejt.
Tak teď zase něco vím.
díky moc.
A kevlar koupit nebo něco jinýho?
24 črc 2014, 21:18
Tak jsem na scooter-tuning objevil rozumné ceny řemenů.
Jenže jaksi nevím jaký vybrat a nevím jakou gramáž a rozměr válečků mám vybrat.
Dá se to někde zjistit nebo mi někdo něco může vodného doporučit?
24 črc 2014, 21:53
tak jsem teď nasadil řemen malossi X kevlar a projel 20 km a zatim nic moc vypadá to že klouže smrdí a nejede to stím.Předtím jsem měl Dayco a
to bylo od začátku v pohodě. Pán ho vychvaloval do nebes tak jsem zvědavej jestli si to sedne.Za mně tedy malossi zatím nebrat.
edit: tak řemenem to není už si trochu sednul a nesmrdí pro kontrolu jsem to rozebral vse v pohode ale stejně to nejelo tak jsem rozebral
karburátor a je prasklá membrána
26 črc 2014, 07:42
Hmm, zajímavé, asi to nebyl správný rozměr, že klouže, to je divný.Tak mi z toho e-shopu napsali, že mj řemen nemaj.Sakryš.
Kde bych našel řemen pro scarabeo 125 ie r.v.2009 s motorem piaggio?Já měl za to že v tom e-shopu maj několik řemen a án nasal že nemaj ani jeden.
No a já jsem to rozdělal a zjistil jsem, že tam máma řemen mitsuboshi 856026.
Naposledy upravil
jan.jarolim dne 26 črc 2014, 10:54, celkově upraveno 1
26 črc 2014, 08:58
Tak si změř rozteče hřídelí a vypočítej,uvidíš co Ti vyjde.
26 črc 2014, 10:55
Jo, teď jsem to rozdělal, protože jinak bych to asi nezjisil. Je tam mitsuboshi 856026 a tady je psán jako originál
http://www.scootershop.cz/13118-remen-variatoru-aprilia-scarabeo-125200-aprilia-ca03-07-09.htmlJediný co mě trošku mrzí, že tam není rozměr, pro případnou alternativu.
26 črc 2014, 13:46
Nejlepší je když je stroj nový tak podívat se zrovna na ten řemen a opsat to,potom je to bez problému.
26 črc 2014, 14:11
To je asi tedy nejlepší, co člověk může udělat. Můj mazel je dovoz a já bych měl být první, kdo bude měnit řemen. Má se dělat podle knížky po 10tisících což právě mám a svítí mi i servisní klíč.
A možná se příště plácnu přes kapsu a koupim Variátor Polini Maxi Speed Control:-)