Co je spotřební materiál ve variátoru

Diskuze o skútrech většího objemu.

Co je spotřební materiál ve variátoru

Příspěvekod jan.jarolim » 18 črc 2014, 14:31

:idea: Zdarec,
chci se zeptat, co se všecko mění v hnacím ústrojí takového skútříka, co odchází krom válečků, řemenů?
Mám jít na servis s 10tis. km a ještě před tímto intervalem jsem zjistil, že variátor někdy nefachčí na 100% při rozjezdu, že jde trochu jako na těžkej převod, pak cejtim vibrace pod zadkem a jejich frekvence se mění podle jízdy a ve 100km/h je slyšet možná převodovka na zadním kole, jaak v nějaký frekvenci řve jako mnam mnam mnam mnam mnam, nevim. Nebo to může způsobovat spojka či soustava s válečky?

Dík za Vaše postřehy.
poslední měřená spotřeba na 250 kilometrovém výletě 2,94 litrů/100km
Uživatelský avatar
jan.jarolim

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 65
Registrován: 05 dub 2014, 08:49
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: FICHTL a nově Aprilia Scarabeo 125ie a BMW F800ST
Tuning / úpravy: ZAREZLEJ PÍST

Re: Co je spotřební materiál ve variátoru

Příspěvekod Luca_69 » 18 črc 2014, 14:41

Takže začneme zpředu

Variátor :
tam je spotřebák vlastně všechno ale nejčasteji budeš řešit :
válečky
vodítka, ty jsou často opomíjená ale jsou důležitá (mají tvar podkovičky a udržují zadní část variátoru na svém místě ale umožňují mu se roztahovat jak velí válečky)

to vše spojuje řemen.. řekl bych nejdůležitější věc na téhle sestavě.. když budeš vymejšlet kraviny a kupovat srágory tak nepojedeš (u ostatních věcí pojedeš ale blbě.)

a spojka se zadními polořemenicemi .. tam je potřeba se zaměřit na spojku jako takovou (obložení a dosedací kolíčky) a pak kontrastní pružina většinou se u malých skútrů taky ladí a maxíků jen mění za novou když je už unavená.

Popisující závada muže být spojení několika vecí, ať už spatné válečky, načatý řemen, nebo neklouzající futro variátoru takže se špatně mění převod.. a hromada dalších. Pokud máš 10 tis je to nový skútr a převodovka to bude jen případě že nemá olej a to by jsi si předpokládám všiml uniku oleje.
Honda SH 300
Zontes 350E
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2146
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda SH 300 + Zontes 350E
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Co je spotřební materiál ve variátoru

Příspěvekod jan.jarolim » 19 črc 2014, 13:29

Ahoj,
dík za osvětu. Akorát nerozumím, proč bych a jaký, měl kupovat ptákoviny a srágory.
Tak pro upřesnění- rozhoduji se, zda to šoupnout do kolínských Mororcykles a modlit se aby to nestálo 10tisíc a nebo investovat 500 do klíče 3v1 pro agregáty Piaggio a udělat rozborku si sám a podle citu koupit ND. A nnebo pak ještě jedna varianta, dát to klukovi, kterej po práci dělá motoservis...jenže, já už nevěřim skoro nikomu po zkušenostech s autem si raději vše dělám sám.
poslední měřená spotřeba na 250 kilometrovém výletě 2,94 litrů/100km
Uživatelský avatar
jan.jarolim

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 65
Registrován: 05 dub 2014, 08:49
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: FICHTL a nově Aprilia Scarabeo 125ie a BMW F800ST
Tuning / úpravy: ZAREZLEJ PÍST

Re: Co je spotřební materiál ve variátoru

Příspěvekod Dědek64 » 19 črc 2014, 16:34

Ta poslední část věty je nejrozumější co můžeš udělat.
Dědek64

250+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 284
Registrován: 06 lis 2013, 17:41
Skútr / moto: Mors

Re: Co je spotřební materiál ve variátoru

Příspěvekod jan.jarolim » 20 črc 2014, 15:08

koukal jsem se na video s variátorem malosi max speed a na videu byl slyšet zvuk variátoru(piaggio beverly 350) tak nějak jako že by mohl taky vibrovat.
Tak se ptám, když jezdíte na skůtru, cítíte jen vibrace od motoru nebo i trošku variátor? To bude asi správná otázečka....
Ještě jsem zapomněl, že když se čapne asi spojka, tak se i zaklepe kufr....čím by to mohlo být?
poslední měřená spotřeba na 250 kilometrovém výletě 2,94 litrů/100km
Uživatelský avatar
jan.jarolim

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 65
Registrován: 05 dub 2014, 08:49
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: FICHTL a nově Aprilia Scarabeo 125ie a BMW F800ST
Tuning / úpravy: ZAREZLEJ PÍST

Re: Co je spotřební materiál ve variátoru

Příspěvekod Trabuk » 20 črc 2014, 19:36

Dle mého je celý variátor spotřebním materiálem :wink: :roll: :wink:
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Co je spotřební materiál ve variátoru

Příspěvekod MP » 20 črc 2014, 21:23

Já bych řekl , že máš vytahanej řemen , jak gumu u trenek ... proto ty vibrace z variátoru .
Rozdělej to a kukni do toho . Uvidíš jestli máš vošoupanej dekl variátoru v místech mezi řemenicema ( nahoře a dole ) , jak se ten řemen rozvibruje .
Stejně dokud to nerozděláš a nekoukneš se na to , tak nic nezjistíš .
Aktuálně Honda XL 600 V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Exskůtry - Majesty 250 DX , Suzuki Burgman 400 , Silver Wing 600
Uživatelský avatar
MP

1500+
 
Reputace: 84
Příspěvky: 1530
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Su z Třebíča, Vysočina - drsnej kraj, drsní lidi, tak to jsme my.
Skútr / moto: Honda XL 600V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom

Re: Co je spotřební materiál ve variátoru

Příspěvekod jan.jarolim » 21 črc 2014, 07:38

Supr, konečně další návrhy.
Rozdělanej jsem měl dekl, ale nevěděl jsem na co mám čumět.Řemen se mě zdál zachovalej, vůli jsem nevěděl jak asi má bejt.
Tak teď zase něco vím.
díky moc.
A kevlar koupit nebo něco jinýho?
poslední měřená spotřeba na 250 kilometrovém výletě 2,94 litrů/100km
Uživatelský avatar
jan.jarolim

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 65
Registrován: 05 dub 2014, 08:49
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: FICHTL a nově Aprilia Scarabeo 125ie a BMW F800ST
Tuning / úpravy: ZAREZLEJ PÍST

Re: Co je spotřební materiál ve variátoru

Příspěvekod jan.jarolim » 24 črc 2014, 21:18

Tak jsem na scooter-tuning objevil rozumné ceny řemenů.
Jenže jaksi nevím jaký vybrat a nevím jakou gramáž a rozměr válečků mám vybrat.
Dá se to někde zjistit nebo mi někdo něco může vodného doporučit?
poslední měřená spotřeba na 250 kilometrovém výletě 2,94 litrů/100km
Uživatelský avatar
jan.jarolim

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 65
Registrován: 05 dub 2014, 08:49
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: FICHTL a nově Aprilia Scarabeo 125ie a BMW F800ST
Tuning / úpravy: ZAREZLEJ PÍST

Re: Co je spotřební materiál ve variátoru

Příspěvekod nem.pe » 24 črc 2014, 21:53

tak jsem teď nasadil řemen malossi X kevlar a projel 20 km a zatim nic moc vypadá to že klouže smrdí a nejede to stím.Předtím jsem měl Dayco a
to bylo od začátku v pohodě. Pán ho vychvaloval do nebes tak jsem zvědavej jestli si to sedne.Za mně tedy malossi zatím nebrat.

edit: tak řemenem to není už si trochu sednul a nesmrdí pro kontrolu jsem to rozebral vse v pohode ale stejně to nejelo tak jsem rozebral
karburátor a je prasklá membrána :(
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Co je spotřební materiál ve variátoru

Příspěvekod jan.jarolim » 26 črc 2014, 07:42

Hmm, zajímavé, asi to nebyl správný rozměr, že klouže, to je divný.Tak mi z toho e-shopu napsali, že mj řemen nemaj.Sakryš.
Kde bych našel řemen pro scarabeo 125 ie r.v.2009 s motorem piaggio?Já měl za to že v tom e-shopu maj několik řemen a án nasal že nemaj ani jeden.
No a já jsem to rozdělal a zjistil jsem, že tam máma řemen mitsuboshi 856026. :idea:
Naposledy upravil jan.jarolim dne 26 črc 2014, 10:54, celkově upraveno 1
poslední měřená spotřeba na 250 kilometrovém výletě 2,94 litrů/100km
Uživatelský avatar
jan.jarolim

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 65
Registrován: 05 dub 2014, 08:49
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: FICHTL a nově Aprilia Scarabeo 125ie a BMW F800ST
Tuning / úpravy: ZAREZLEJ PÍST

Re: Co je spotřební materiál ve variátoru

Příspěvekod Dědek64 » 26 črc 2014, 08:58

Tak si změř rozteče hřídelí a vypočítej,uvidíš co Ti vyjde.
Dědek64

250+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 284
Registrován: 06 lis 2013, 17:41
Skútr / moto: Mors

Re: Co je spotřební materiál ve variátoru

Příspěvekod jan.jarolim » 26 črc 2014, 10:55

Jo, teď jsem to rozdělal, protože jinak bych to asi nezjisil. Je tam mitsuboshi 856026 a tady je psán jako originál http://www.scootershop.cz/13118-remen-variatoru-aprilia-scarabeo-125200-aprilia-ca03-07-09.html
Jediný co mě trošku mrzí, že tam není rozměr, pro případnou alternativu. :mrgreen:
poslední měřená spotřeba na 250 kilometrovém výletě 2,94 litrů/100km
Uživatelský avatar
jan.jarolim

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 65
Registrován: 05 dub 2014, 08:49
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: FICHTL a nově Aprilia Scarabeo 125ie a BMW F800ST
Tuning / úpravy: ZAREZLEJ PÍST

Re: Co je spotřební materiál ve variátoru

Příspěvekod Dědek64 » 26 črc 2014, 13:46

Nejlepší je když je stroj nový tak podívat se zrovna na ten řemen a opsat to,potom je to bez problému.
Dědek64

250+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 284
Registrován: 06 lis 2013, 17:41
Skútr / moto: Mors

Re: Co je spotřební materiál ve variátoru

Příspěvekod jan.jarolim » 26 črc 2014, 14:11

To je asi tedy nejlepší, co člověk může udělat. Můj mazel je dovoz a já bych měl být první, kdo bude měnit řemen. Má se dělat podle knížky po 10tisících což právě mám a svítí mi i servisní klíč.
A možná se příště plácnu přes kapsu a koupim Variátor Polini Maxi Speed Control:-)
poslední měřená spotřeba na 250 kilometrovém výletě 2,94 litrů/100km
Uživatelský avatar
jan.jarolim

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 65
Registrován: 05 dub 2014, 08:49
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: FICHTL a nově Aprilia Scarabeo 125ie a BMW F800ST
Tuning / úpravy: ZAREZLEJ PÍST

Další

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků

cron