Diskuze o skútrech většího objemu.
19 bře 2015, 13:35
Zdravím všechny. Vlastním mojito 125 a jelikož je na webu informací jako šafránu, tak se pokusím sem něco hodit. Vlastním tento kousek ve světle modré barvě necelý rok. Do té doby jsem se proháněl na mopedu Piaggio Ciao. Výborný stroj! Dokonce i delší výlet nebylo utrpení (cca 80km). Nebudu ani zdůrazňovat, že mě jízda na tomto prdítku bavila - hlavně v ulicích města.No a pak jednoho dne mi přišla super nabídka. Aprilia mojito 125 custom v zánovním stavu (najeto necelých 400km). Vždy jsem chtěl Vespu (obzvlášť kus ze 60. let, ale to už je spíš na sváteční projížďky a když novou, tak 125 gts - moc moc penizek), ale pokud vám někdo nabídne značkový skútr za 1/3 cenu, tak není o čem. Překvapení bylo, že jsem to ani nevěděl. To znamená, že dojedu z práce domů a tam stojí Mojito.No a v ten den to vše začalo. Přeleštil jsem chromy a šup to projet. No nemělo to chybu (do té doby jsem jezdil na mopedech). Sedadlo velmi prostorné a pohodlné, řídítka super široká a velmi dobře se drží. Posunutim zadnice dozadu se natáhnou nohy, trup se nahrbí k řídítkům a člověk si připadá jak na chopper mašině -ne že bych byl tento typ, ale je to pohodlné na delší cestu. Ikdyž patří tento skútr k těm slabším 125 (7,2 kw), tak akcelerace do 50 je solidní a myslím, že tam by oproti 11kw 125 nezaostávala. Dobře táhne do 70km/hod. Ale dokáže se rozjet někdy i na 100km/hod. V průměru však rovinky cca 90km/hod +/- 5km/hod (žádný protivítr). Byl jsem překvapen jak moc skútry přeměřují. Takže když má tacho 100, tak reálně cca 90. Moje maximálka na dálnici z velmi mírného kopce byla dle tacho cca 120-125km/hod. Už si to nepamatuji přesně. No chytlo mě to a v létě jsem si dal pár výletů. Vždy cca 150km. Tohle léto bych rád zkusil objet zajímavý místa naší republiky, když už doma neklapla cesta kolem ČR. No raději neplánovat. Ještě musím dodat, že jsem byl rád, když jsem zjistil, že motor je Piaggio. Je to hloupost, ale byl jsem "klidnější". Vždy jsem chtěl Piaggio (Vespu), tak alespoň mi tato značka vrní pod zadkem. Na závěr pár technických prvků: zpracování na dobré úrovni (nedokážu porovnat), chromy jsou však na plastových dílech - škoda, schránka před koleny na drobnosti (klíče, telefon, malá plechovka, ...), místo pod sedlem je na menší helmu a nejaké maličkosti (určitě patří k těm menším). Ano, tento stroj je zaměřen více na design než na praktičnost, ale znáte to, každé má svoje.