Řidičák B = 125ccm

Diskuze o čemkoli.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 09 črc 2014, 10:06

Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod austria » 11 črc 2014, 16:12

Hi,

I am in contact with the Slowak Public Defender of Rights http://www.vop.gov.sk/ because I think that in case of riding 125cc with a B driver's licence, EU citizens are treated adversely compared to Slovak citizens. I am curious if this organization will help me.

Here is my full exchange of letters with the Slovak Ministry of Interior:
http://www.pdfhost.net/index.php?Action ... c59799fb75

Greetings form
Austria
(Ich spreche Deutsch but you can also write in English!)
austria

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 22 bře 2013, 10:32
Skútr / moto: Vespa GTS 125

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod elem » 12 črc 2014, 10:20

Hm, Diplomatic answer, but wise it is not.
Piaggio MP3 500LT Business Obrázek
http://www.scbrno.cz
Uživatelský avatar
elem

500+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 723
Registrován: 30 dub 2007, 18:25
Bydliště: BRNO
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Business 2013
Tuning / úpravy: Honda PCX 125, 2013, 8000km, IXIL, (prodana 19.6.2014)

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 12 črc 2014, 21:08

Tak to vypadá do Polska od 17.8. 8) http://www.skuterowo.com/lp/125-na-b/
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod elem » 12 črc 2014, 22:53

Jedeme


Sent from my iPhone using Tapatalk
Piaggio MP3 500LT Business Obrázek
http://www.scbrno.cz
Uživatelský avatar
elem

500+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 723
Registrován: 30 dub 2007, 18:25
Bydliště: BRNO
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Business 2013
Tuning / úpravy: Honda PCX 125, 2013, 8000km, IXIL, (prodana 19.6.2014)

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 12 črc 2014, 22:59

Já sa chystám k rodině do Karviné, tak to asi prodloužím :wink:
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 21 črc 2014, 04:07

Tak je to podepsané :-) Letošní část dovolené můžeme od poloviny srpna projet Polskem....http://www.scigacz.pl/Prezydent,podpisa ... 23909.html
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod jackm » 22 črc 2014, 00:06

Takže v Polsku dokonce 125 ccm s Bčkem, pokud má daný člověk 3 roky řidičské oprávnění B, bez omezení na automat - tedy i normální motorky?
jackm

750+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 752
Registrován: 12 zář 2011, 21:11

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 22 črc 2014, 11:15

Přesně tak. Poláci maji aspoň v tomto rozum.
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Bud » 22 črc 2014, 13:47

Nechce mi někdo říct, jak dostat do českého řidičáku rakouskou 111? To si tam snad mám udělat nový řidičák?
Uživatelský avatar
Bud

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 128
Registrován: 17 bře 2013, 16:26
Bydliště: Budweis
Skútr / moto: PCX 125
Tuning / úpravy: plexi a kufr GIVI s brzdovým světlem, zásuvka, hodinky, držák mobilu, proužky na ráfky, zámek schránky, nastavitelné páčky Bikers

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod BrAtKo » 22 črc 2014, 14:02

Staci si urobit v CZ vodicak A, to je jedina moznost.
Honda NC750S DCT - aktualna moto (forum nc700.sk) / rocny najazd 18000km
Historia: Honda PCX 150 / Honda Vision 110 / Piaggio ZIP 50
Obrázek BrAtKov FOTO ALBUM / BrAtKove vyjazdy a vypravy / Bratislava a okolie na poslednú chvíľu
Uživatelský avatar
BrAtKo

1500+
 
Reputace: 43
Příspěvky: 1572
Registrován: 12 dub 2013, 18:28
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda NC750S DCT

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod jackm » 22 črc 2014, 15:19

Tak ono rozum, já s tím úplně nesouhlasím bez výcviku jenom s Bčkem řídit i 125 ccm a k tomu s manuální převodovkou.
  • Většina lidí na motorce nikdy neseděla, nikdy ji neřídila
  • Jenom udržet rovnováhu je veliký problém
  • Už 125 ccm skútr je na zabití dost a k tomu ještě normální malou motorku, kde si musí hlídat i ražení?
  • Malá motorka je nebezpečnější, než skútr, který má super ochranu nohou a díky posezu "uvnitř" lepší ochranu těla
    ==========================================================================================
  • K čemu potom bude řidičské oprávnění A1? Odpovím si sám, především pro teenagery díky věku.
    Nicméně sám jsem rád, že jej mám - nemusím vůbec nic řešit a mohu s tím v klidu jezdit po celé Evropě a neřešit, kde platí možnost řídit se skupinou B - 125 ccm skútra.
    Rozšíření na A2 za "pár" korun po dvou leté praxi.
    Výuka v autoškole na motocyklu
  • Myslím, si že řídit malou motorku 125 ccm jenom s Bčkem je kravina ať už diskriminuje i ostatní, co si zaplatí A1 (ač mají výhody viz výše ale i tak). - člověk nemá naprosto žádné zkušenosti, nikdo to po něm nepožaduje a může jezdit.
  • Přeci jen motorka je koníček a tak si myslím, že se to ubírá už spíše směrem, samozřejmosti - ale samozřejmostí to několik desítek let nebylo.
  • To za chvilku můžou udělat zákony rovnou na neomezenou motorku s Bčkem a je to, bude víc mrtvých.

Řídit 125 ccm automat - tedy skútry beru, dobrá je to dobré pro životní prostředí, hustotu provozu, pro prodejce motocyklů, především zákon o řízení padesátek s omezením 45 km/h byla v případě neodblokace hotové neštěstí a nebezpečím i ve městě.

Ale jenom jako pro dopravu do práce, po městě a klidně ať si cestují po ČR.
Využívat toho ale a stát se takto jednoduše "motorkářem"? To mi přijde vysloveně jako hloupost.

Co už mě opravdu dostává je, že za dob padesátek s Bčkem se řešilo, že to je pomalý jasný.
Teď se stopětadvacítkami je to ještě horší, hlavně všichni řeší maximálku.

Měli jste možnost získat určité zkušenosti s motorkami a pokud to chcete na víc, než jen dojíždění do práce atd. viz výše, tak nevidím důvod proč zde neustále brečet o tom, že stopětadvacítka je slabá a řešit to tím, že vypláznete dvěstě tisíc za tříkolku, o kterou většina vůbec nestojí - jediným důvodem je možnost řídit s řidičským oprávněním na skupinu B.

Sakra, když chcete být alespoň trochu motorkáři, tak všechno něco stojí a nesmíte být srabi! Nemyslím teď finance za řidičské oprávnění, ale to, že se všichni co to berou vážně a to je tu většina se stopětadvacítkou bojí jít do autoškolu po X či XX letech, že by jim vzali papíry.

Zamyslete se nad tím, je to především pro vaše dobro a pro vaše další možné o dost lepší zážitky, než na stopětadvacítce, což je dobrý objem, nicméně většina stejně brečí a pro dva to je opravdu slabé. Tak jděte to autoškoly, nebuďte srabi, pro každý koníček se musí něco obětovat! Nehledě na to, že to není nic složitého a alespoň si zopakujete za ty léta všechny nové předpisy na pozemních komunikacích.

S neomezeným Ačkem, A2 i A1 nemusíte řešit vůbec nic - tím myslím, kde platí řízení skútru o obsahu 125 ccm s řidičským oprávněním skupiny B. Získáte zkušenosti na velké mašině v autoškole, které se vám zajisté budou hodit v provozu a především prostě v zahraničí, když uvidí případná kontrola v řidičáku A, tak nebudete mít žádné potíže, ale prostě vás pošlou dále pokračovat v cestě.

Opravdu se vám vyplatí chovat se jako srabi? :roll:
Jestli jo, tak alespoň přestaňte brečet tady na fóru, to nikomu v ničem nepomůže a jestli chcete abyste se tu navzájem litovali, tak si to pište do svých deníčků a sdílejte si je. :roll:
jackm

750+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 752
Registrován: 12 zář 2011, 21:11

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 22 črc 2014, 16:18

No pěkně se rozepsals :-) Muj názor je takový,že na ten manuál stejně sedne jen ten,který už na motorce jezdil.Jaké byly obavy před přijetím automatu?A jaké jsou statistiky nehodovosti právě těchto "nezkušených" motorkářů? Takže neviděl bych to tak černě a nemaloval čerta na zeď...
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Gandalf » 22 črc 2014, 16:34

Už jsem to tu někde psal, ale "jackm" mi to připomněl - taky jsem měl obavy z dodělání sk. A, nové testy jsem vůbec neznal a poslední řidičák si dělal před cca 20 lety. Ale dnes rozhodně nelituji, během 2-3 týdnů si člověk osvěží aktuální předpisy, ale hlavně těch pár hodin jízd se zkušeným instruktorem, který popovídá, vysvětlí, upozorní... je to k nezaplacení pro každého přítele jedné stopy.

Ovšem tohle je vlákno primárně pro vlastníky sk. B - tak čekejte, příp. bojujte s úředníky a snad se to postupně rozšíří i do Rakouska, Německa a jednou třeba po celé EU. Přeji Vám to, ale ta první cesta mi přijde fakt rozumnější i bezpečnější :)
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod forester » 22 črc 2014, 16:40

jackm ty si hotový básnik :D normálne to má známky lobingu pre moto školu nevlastní tvoj brat nejakú? :D
Nie, ale teraz vážne,stotožňujem sa s tebou a s tým čo si napísal a to v každom riadku.Ja som rád že som išiel tou cestou a to až po druhej puberte a to aj keď mám odjazdené na autách viac ako 2 mil km.
Ty si mal najprv PCX že?Začínali sme skoro rovnako tvoriť vlákno o PCX ako si spokojný s CBR?
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5563
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků