Po letech opět na dvou kolech

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod tatík » 26 bře 2011, 18:20

Dobrý den, před dvěma lety jsem koupil moji dceři k narozeninám malý čínský skutřík něco jako Kentoya Zoom se čtyřtaktním motorem,velikostně jeden z nejmenších skutru.Byl jsem však mile překvapen,když odmyslím tu velikost,ale kupoval jsem ho pro holku,aby ho bezpečně zvládla a dostala z něj na zem.Motorek jde tiše,což mi vyhovuje,jezdí s ním v létě na chatě a tak nechci příliš rušit sousedy.Parkuji ho doma ve sklepě,čtyřtakt není cítit benzínem,proto jsem ho volil a odpadá i starost o olej.Zkrátka čím jednodušší,tím lepší,zvlášt pro holku.Zajímavá byla i cena,jednalo se o výprodej před stěhováním firmy,stál 12900 kč,včetně zadního boxu,dvouletá záruka,což je cena lepšího jízdního kola.Máme ho třetí sezonu,je na něm najeto něco přes 3000 km a bez problému.Jediná závada byl málo utažený šroubek u karburátoru,takže unikal benzín.
Letos jsem si tedy chtěl koupit něco pro sebe,na letní pojíždění do práce a na chajdu.Mám řidičák skoro na všechno,ale mám řidičák jen na 50 ccm motorku.Zvažoval jsem Kentoyu Power max,padesátku se čtyřma ventilama,cena 30 tisíc,ale nejbližší prodejna je v Praze,což je pro mě 70 km a problém jak to dovézt třeba na servis nebo opravu.Kentoya,co mám doma,její zastoupení i servis se totiž vloni přestěhovalo,takže už u nás ve městě není.Nakonec jsem zjistil,že nejblíž mám Yuki,kde tato prodejna a servis pusobí už řadu let.Líbil se mi model Matrix,je to velký skutr na moji postavu a vzhledově i barvou.Cena 24500 kč.
Nakonec jsem tedy koupil v Pyramidě v Praze Pruhonicích a to 1 rok starý předváděcí model za 18900 kč .Dokonce je to asi ten,jehož test byl na skutrmánii,21 km na tachometru,tyrkysová metalíza v kombinaci s černou se mi líbila,velký světla,zapuštěný dobře viditelný blinkry,celkově pusobí mohutnějším dojmem než padesátka.Naložil jsem ho do vypujčené dodávky a dovezl domu s tím,že záruční a pozáruční servis mi udělají u nás.
Naposledy upravil tatík dne 21 čer 2014, 16:42, celkově upraveno 1
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1453
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: nová Honda CB500X model 2023
Tuning / úpravy: kufr SHAD,držák na mobil,zásuvka 12V,hlavní stojan a nástavečky pro rozšíření zrcátek

Re: po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod keto » 26 bře 2011, 22:10

Tak tomu říkám stručně a jasně :lol: :lol: ,pěkná čeština,ani chyb jsem si žádných nevšiml :wink: Hodně šťastných kilometrů. :mrgreen:
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1142
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod mamaha » 27 bře 2011, 07:49

tak tě výtám tatiku,,tak dlouhý román tu ještě nebyl,měl bys v letě vyjet na skutršňúru tam těch nadšených jezdců poznáš mnoho,tak hodně šťastnou jízdu ti přeje ,mamaha
mamaha

100+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 161
Registrován: 22 bře 2009, 12:25
Bydliště: Rce
Skútr / moto: Beverly 250 Yamaha neos 50

Re: po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod tatík » 27 bře 2011, 14:17

já na tyhle srazy asi ne.Navíc já si koupil skutríka pro radost,ne že bych ho až zase tak nutně potřeboval.Ale v létě je to paráda,jen tak na to skočit,po práci se jet na dvě hodinky projet.Tak doufám,že to bude chvíly fungovat,ten druhej,co mám doma zatím maká bez problému.
Naposledy upravil tatík dne 21 čer 2014, 16:44, celkově upraveno 1
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1453
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: nová Honda CB500X model 2023
Tuning / úpravy: kufr SHAD,držák na mobil,zásuvka 12V,hlavní stojan a nástavečky pro rozšíření zrcátek

Re: po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod satanachist » 28 bře 2011, 08:13

Zdravím a vítám dalšího "blázna". Taky jsem si původně koupil skútr do práce a hlavně pro synátora. Jenže do práce, kvůli pohybu, chodím pěšky a syn už dává přednost autu. Takže když je nálada a počasí, jezdím taky na vyjížďky. Vím přesně o čem mluvíš. Taky mám papíry na vše kromě velké motorky. I když mě láká větší kubatura, zatím nemám financí nazbyt, tak stejně v dohledné době nehrozí nákup nové motorky a dodělání papírů. Takže vyrážím na "šicím stroji" a má to něco do sebe. Tento týden hlásí pěkně, tak nějakou stovku km určitě najedu :wink: Mnoho šťastných km, přeju.
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod Munďa » 28 bře 2011, 18:39

Ahoj, tak toto vlákno je pro mě, nebo jen částečně, protože krom kola jsem nic jednostopýho nikdy nevlastnil. Jel jsem kdysi na Pincku,a to ještě, když jsem na něm vlastně neměl co dělat. Až na starý kolena, kdy jsem byl 2x po sobě v Řecku a viděl, jak tam na těch "prckoletech" lítají, tak jsem to chtěl vyzkoušet. Nakonec jsem si taky jednoho koupi. Koupil jsem číňana, ač mě kde kdo říkal, to nekupuj, to nejede, kazí se to, a já nevím co ještě. Nakonec jsem koupil Kingway Euroboy 2T (50ccm - na víc nemám papíry), je to malý velký skůtr, takže tam poskládám i svých 195 cm a 105 kg a do NIČEHO nekopu a NIČEMU nezavazí moje kolena. Zatím jsem spokojen, jede to slušně, i když s mírnými výhradami. Asi to chce ještě doladit.
Přemýšlel jsem, nač ho vlastně mám nejvíc, do práce jedu sl. autem, no a díky tomuto vláknu už to vím, dělal jsem to doposud nevědomky (už asi 400 km :-) ) .... sednout na něj a jet jen tak někam,a zase zpátky a na to je super!!!
Munďa

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 22 led 2011, 11:40

Re: po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod jarafari » 28 bře 2011, 19:29

Tatík: Moc pěkné počtení :) krásně napsaný...
Taky tě vítám mezi zdravé blázny, které to ježdení takhle chytlo.... 8)
Přeju ať ti ta mašina dělá spoustu radosti, ať slouží jak má a ať se vždy společně ve zdravý vrátíte z krásných vyjížděk a cest. :!:

To samé přeji i Munďoví :wink:
Vítejte.....
PS: Nikdy neřikejte nikdy.... Dáte jeden srázek a jeste v tom až po uši :twisted: :mrgreen: :mrgreen:
Jak zkusíš Skútršňůru, jsi závislák :D
Uživatelský avatar
jarafari

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 949
Registrován: 17 led 2009, 16:04
Bydliště: Praha 4

Re: po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod venda » 28 bře 2011, 20:19

Ahoj, moc pěkný příspěvek hlavně takové povzbuzení pro nás začátečníky.
Já jsem si letos v 53 letech pořídil svého prvního skůtříka.Ještě před dvěma roky by mě to nenapadlo ani
ve snu protože naposled jsem na motorce jezdil před asi 25 roky/ČZ 175/, ale před dvěma roky jsem si koupil starší babetu
na ježdění do práce a najednou jsem zjistil, že se ve mně nějak probudila stará láska a po roce už jsem začal přemýšlet o něčem silnějším a řekl jsem si že v mém věku je asi nejvhodnější skůtr a tak jsem se stal majitelem Madisona 150.
Nejhorší bylo zpracovat manželku a i to se povedlo.Zatím jsem najel k plné spokojenosti asi 100 km ale tento víkend má být
konečně pěkně tak ty kilometry by mohly trošku narůst.Jinak když všechno půjde dobře tak plánuji jet na Skůtršňůru a
abych nejel sám rád bych našel někoho ke komu bych se mohl připojit, bydlím na Olomoucku.
Takže přeji všem hodně hodně naježděných kilometrů bez nehod a bez problémů.
Uživatelský avatar
venda

500+
 
Reputace: 23
Příspěvky: 540
Registrován: 20 lis 2010, 20:18
Bydliště: Mladeč-Sobáčov (OL)
Skútr / moto: , Transalp 650, yamaha X-city 250

Re: po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod tatík » 28 bře 2011, 21:32

Měl jsem Babetu 210,dvourychlostní automat,stříbrnou,první muj novej strojek,na ní jsem najezdil 6000 km s jedinou závadou,utržený lanko k plynu.Dostali jsme byt sídlišti a Babeta šla do světa..Nakonec přišlo Mosquito,Jawynka s motorem Tomos,pět kvaltu,kotouč vpředu,blinkry,desingově velmi povedený enduro,bohužel neštěstí byl motor.Ne že by to nejelo,když to jelo.Nesmělo to zmoknout,to byl šlus,muselo se to točit do mrtvice,ve středních otáčkách motor prostě netáhnul a jezdit s tím po městě bylo za trest.Bud to kvičelo nebo se to kuckalo,typickej vysokootáčkovej motor,žralo to jak malej tank a hlavně se na to nedalo skoro nic sehnat.Ukopnul jsem si blinkr a problém,prasklo lanko spojky,problém.Spojka drahá jak na škodovku,brzdový destičky taky.Najel jsem na ní celkem asi 14000 km a po asi pěti letech jsem ji prodal.Nebyl na to ani šroubek,jel jsem na ni párkrát až do Jawy v Týnci,tam vyndali z pod pultu krabici a v ní pár zbytku,bud berte co je,není jistý,jestli ještě něco bude.
Naposledy upravil tatík dne 21 čer 2014, 16:53, celkově upraveno 1
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1453
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: nová Honda CB500X model 2023
Tuning / úpravy: kufr SHAD,držák na mobil,zásuvka 12V,hlavní stojan a nástavečky pro rozšíření zrcátek

Re: po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod satanachist » 30 bře 2011, 23:57

Kurňa tatíku jsi borec. :wink: Jsi zářným příkladem toho, že i po čtyřech křížcích na hrbu v nás pořád je ta klučičí povaha. Paráda! Škoda, že bydlíš téměř na druhém konci republiky. Určitě by jsme podnikali nějaké akce. O víkendu razím s kámošem taky na nějaký 100 km výlet, odpočinout chvíli od bab.... :D
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod tatík » 31 bře 2011, 06:01

Muje smula je trochu v tom,že pár mojich kamarádu,mají taky motorky,i když ani jeden z nich není ten typickej motorkář,bohužel mají všechno sice starší,leč nepoměrně silnější a větší stroje,takže společná vyjíždka asi nepadá v ůvahu.Tak napiš co máš a kde na tom brzdíš provoz.
Naposledy upravil tatík dne 21 čer 2014, 16:58, celkově upraveno 1
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1453
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: nová Honda CB500X model 2023
Tuning / úpravy: kufr SHAD,držák na mobil,zásuvka 12V,hlavní stojan a nástavečky pro rozšíření zrcátek

Re: po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod SAM K400 » 31 bře 2011, 09:19

Ahoj držím palce ať se nenecháš od nějaký leštěnky otrávit. A na akcích nezáleží na kubatuře,technika,provoz,lidi,zážitky to je stejný pro Ty i já.No a těch pár co si myslej,že se to dá uplatit je smutnej příběh.
Muž na skůtru dokáže cokoli.
SAM K400

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 36
Registrován: 16 bře 2011, 09:24
Bydliště: Ústí nad Labem
Skútr / moto: Honda FSJ 600 Silver Wing

Re: po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod libor_m » 31 bře 2011, 10:24

OT: Jen tak mimochodem, zjišťoval jsem pro jednu známou, jak je to s papírama na motorku. Má béčko vydané v roce 2007 a to už se automaticky slabý áčko nedávalo. Takže si bude muset i na padesátku dělat papíry.

Ale na MHMP mi řekli, že třídy jsou již teď změněné. Ten, kdo má béčko, má automaticky i Am (konstrukční rychlosty max. do 50km/h) i když u toho není datum.

No a Ti starší z nás, kteří k béčku dostali i slabý áčko, tak na novém řidičáko je zaznačeno jako kategorie A1 (ta s tím harmozinačním kódem 150). No a v dnešní době je kategorie A1 do 125ccm. Potom už klasicky Ao do 25kW a An nad 25kW. Možná jsem právě objevil Ameriku, ale nemá tím pádem tatík řidičák na stopětadvácu?
Piaggio X9 500 Evolution, stříbrný, 2005
Uživatelský avatar
libor_m

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 13 bře 2011, 22:45
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution
Tuning / úpravy: žádný tuning, pouze GIVI Maxia 3 s brzdovými světly, opěrkou a zahrádkou

Re: po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod Curtiss » 31 bře 2011, 10:53

No právě že nemá. Bude mít sice v řidičáku vyznačenu sk. A1 ale s harmonizačním kódem 150, což znamená omezení do max. 50ccm.
Jinak pro tatíka: nikdy neříkej nikdy! Mě samotnému motorky nikdy moc neříkaly, jako kluk jsem sice lítal na fichtlu, ale jak přišel řidičák na auto, tak to skončilo. Až někdy před třemi roky jsem si pořídil Yamahu Majesty 125 na ježdění do práce a bylo "vymalováno" :) Začalo mě bavit jezdit na vyjížďky a už jsem v tom byl až po uši :D No a aby to nebylo všechno, tak mě začaly vadit malý kola a občas by to chtělo víc výkonu. No shodou okolností byly i peníze, tak jsem si řekl: "Když do pekla, tak na pořádný kobyle" a pořídil si Hondu GoldWing 1500 8) Ještě proč to vlastně píšu, dokud jsem nepořídil skůtra (kterého mám stále, neboť do města a do práce není nic lepšího) tak jsem měl papíry jen na 50-ku, čili jsem si dělal papíry nadvakrát, nejprve na Ao - to jsem ještě netušil, jak do toho zahučím - a následně rozšíření na A neomezenou, to zase kvůli GoldWingu. Jo a letos v květnu mi bude 48, takže neříkej nikdy, člověk míní, život mění :lol:
Jinak přeju samozřejmě spoustu km a krásných zážitků na dvou kolech.
Curtiss

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 228
Registrován: 22 úno 2009, 18:06
Bydliště: Česká Lípa
Skútr / moto: Yamaha Majesty 125, Honda GL 1500 GoldWing

Re: po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod libor_m » 31 bře 2011, 11:34

Curtiss: No právě že nemá. Bude mít sice v řidičáku vyznačenu sk. A1 ale s harmonizačním kódem 150, což znamená omezení do max. 50ccm.

Jo aha, to jsem nevěděl, co ten harmonizační kód znamená :D

Jinak mně je 38 a loni jsem si pořídil první moto, co je silnější než 50ccm. Takže teď mám X9 500 a za pár let půjdu také do GW, na tom jsem se sám se sebou dohodnul už před pár lety :lol:
Piaggio X9 500 Evolution, stříbrný, 2005
Uživatelský avatar
libor_m

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 13 bře 2011, 22:45
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution
Tuning / úpravy: žádný tuning, pouze GIVI Maxia 3 s brzdovými světly, opěrkou a zahrádkou

Další

Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků