Ahoj, rozhodol som sa zalozit toto vlakno, aby tu boli pohromade informacie o novej v poradi uz tretej verzie oblubeneho skutru Honda PCX (125/150), popis noviniek, technicka specifikacia a skusenosti cerstvych majitelov. Skuter sa uz v azii predava, na europskom trhu by sa mal zacat predavat od polovice dubna (aprila) resp. na prelome duben/kveten.
Suhrn noviniek, ktore prinasa modelova rada 2014 oznacovana tiez ako v3 (verzia 3) toto je pre kubaturu 125ccm (v porovnani s modelom 2013): - vacsia nadrz 8L (predtym 5.9L) co zvysuje mozny dojazd az na 375km (spotreba zostala na urovni 47.4km/L) - LED osvetlenie kompletne vratane blinkrov a stretavacky, svetlomet predny posobi ako kocici oci - vykon LED predny svetlomet 12V, 5.4W x 1 / 9.6W x 1 (dialkove) (predtym 12V, 30W x 2 /12V, 35W x 2 (dialkove)) - vykon LED zadne svetlo 12V, 2.2W x 1 - prirucna odkladacia schranka ma vyrazne vacsiu kapacitu (zmesti sa tam napr. 0.5L flaska Coly) - 12V napajaci konektor (nachadza sa v odkladacej schranke) - akumulator s vyssou kapacitou YTZ8V / 7Ah (predtym YTZ7S / 6Ah) - vystrazne smerovky (blikaju vsetky 4 blinkre), vypinac je nad starterom - nova palubovka s pocitacom obsahuje konecne aj hodinky a ukazuje aj priemernu spotrebu (km/L) Update: zobrazenie spotreby je mozne zmenit aj na L/100km - elektronika kontroluje stav akumulatoru (meria palubne napatie) a ak je nizke, vypne system start/stop - sedalo po otvoreni je aretovane a tak drzi otvorene - plexi je sirsie, nepasuje plexi urcene pre starsie modely - montaz nosica kufru nevyzaduje uz vrtanie, pasuju aj drziaky zo starsich modelov (vratane Givi) - nove sedadlo, neobsahuje uz hrb a ma iny material a tvarovanie - kryt hrdla nadrze je na pruzinke a pekne sam vyskoci (otvori sa) - plast pri kolenách je vystouply (predtým prohloubly) niečo ako deflektor obmedzujúci fúkanie na kolena - novy typ pneumatik od Dunlopu sa nekonajú, na našom trhu zostávajú IRC - vykon zostal 8.6kW ale pri 8500 otackach (predtym 8000) - tocivy moment zostal 12Nm ale pri 5000 otackach (predtym 6000) - zmena v rozmeroch D1930 x S740 x V1100mm (predtym D1915 x S740 x V1090mm) - svetla vyska 135mm (predtym 130mm) - vaha 130kg (predtym 128kg) - nove farebne vyhotovenia - fabrika zostava made in italy - cena za 125ccm 69 900 CZK / 2 590 EUR (predtym 63 900 CZK / 2 390 EUR) - cena za 150ccm 74 900 CZK / 2 790 EUR (predtym 68 900 CZK / 2 490 EUR) - novinky na jednom obrazku (z thajskej honda stranky) (zdroj Honda European Media Newsroom model 2013, model 2014)
Update 1.4.2014 - Honda ohlasila konecne aj uvedenie novej verzie pre USA, bude mat oznacenie PCX 150 2015 a na trhu by sa mala objavit v 07/2014 Update 2.4.2014 - nasiel som original prirucku v PDF pre novy model, zial len v taliancine
Fotografie (diky pcxclubu):
Video:
Naposledy upravil BrAtKo dne 22 kvě 2014, 10:06, celkově upraveno 30
Ani tuk info mám od teba že sa môžeme tešiť najskôr až v polovici apríla. Tak je jasne že si dáme hneď echo kto bude mat nejaké nove info. Co som sa dočítal tak v UK nie su ani tak ďaleko ako my no a v USA nebolo nove pcx ani len ohlásené.
No a at se vrátíme z5 k tématu, zdá se to jen mě a nebo je to opravdu tak hodně vidět, že změnou světla přišlo PCX o svojí maskovací výhodu Podle mě ty starší typy vypadali jak o dost větší stroj a 2014 vypadá jak skůtr
Lukas EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180
Rum nemusim, ale kdyz porovnas starsi PCX a ostatni skutry tak vypada opticky dost vetsi. Neumim si jimak vysvetlil proc kdyz jedu na PCXku tak mi auta i uhybaji a kdyz na SHcku tak jak by o me nevedeli.....
Lukas EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180
Já nevím proč, původně jsem před rokem šel obhlížet PCX, ale i se svými 172cm a 70 kily jsem si na něm připadal jaksi "nepřípadně". Pak jsem sedl vedle na o 18 klacků dražší (ABS, kufr, plexi...) SH a zamiloval se Zdál se mi takovej dospělejší. A dnes jsem se potkal u Vaňkovky s borcem na PeCku, nebyl o moc větší než já a taky vypadal jak vosa na bonbóně.
Ale na mě nehleďte, já su asi divnej... Mám rád velký auta (vím, co se říká, že si tím kompenzuji ) a mlsně koukám po GoldWingu, DN01, CTX1300 a podobných mašinách, který bych ani nezvednul ze silnice