Neuvěřitelné !!!

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Re: Neuvěřitelné !!!

Příspěvekod michal73 » 27 lis 2015, 19:27

No co, proč by to nefungovalo :-). Při max. proudu 5A stačí počkat 15 minut a do vybitého akumulátoru se dostane teoreticky 1,25Ah :P
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 310
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Neuvěřitelné !!!

Příspěvekod Vratas » 27 lis 2015, 19:49

Jasný, dostáváme se technicky kupředu. Do teď to bylo : Dobrý den, máte kabely? Nějak mi to zdechlo. Jasně, že jo. Minutka ani ne a díky moc, nashle.

Nyní to bude : Dobrý den, máte kabely? Bohužel ne, mám tady ale 15ti minutovou nabíječku :mrgreen:
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Neuvěřitelné !!!

Příspěvekod duky5 » 27 lis 2015, 20:04

Napríklad taký citroen picasso má batériu skovanú pod sedadlom, je tam veľmi zlý prístup. Povedzme že to auto ešte veľmi zle stojí, napríklad na parkovisku tesne vedľa druhých áut. Takže klasické 2m káble nemajú šancu.
Už som v takej situácii bol, netreba to ani vymýšľať.

Takže niekedy sa hodí aj taká blbosť....Síce to trvá dlho, dáš si pár cigariet, ale máš čisté ruky.
Honda ADV350 Obrázek

Gilera Nexus 500 Obrázek, dlhodoby priemer za cca 77 000 km
Uživatelský avatar
duky5

1000+
 
Reputace: 108
Příspěvky: 1233
Registrován: 27 kvě 2011, 17:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda adv350

Re: Neuvěřitelné !!!

Příspěvekod JRM66 » 27 lis 2015, 20:06

Takej to pič.ovine rozhodne neverim, :roll: neni nad klasicky hruby kabel, škrtneš a jedeš! :wink: V Lidli maju občas celkom super štarotovaky, pomer kvalita cena je fakt vyborna, jednoznačne iba možem odporučať! :idea: :wink:
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 725
Registrován: 08 říj 2015, 18:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

Re: Neuvěřitelné !!!

Příspěvekod duky5 » 27 lis 2015, 21:00

Čomu veríš je mi naozaj úplne jedno.

Len hovorím, že nie vždy vieš postaviť vedľa seba 2 autá aby si použil káble. Keď ti nedočiahne kábel, môžeš si škrtať akurát tak vieš čo :)
Honda ADV350 Obrázek

Gilera Nexus 500 Obrázek, dlhodoby priemer za cca 77 000 km
Uživatelský avatar
duky5

1000+
 
Reputace: 108
Příspěvky: 1233
Registrován: 27 kvě 2011, 17:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda adv350

Re: Neuvěřitelné !!!

Příspěvekod JRM66 » 27 lis 2015, 21:11

duky5 píše:Len hovorím, že nie vždy vieš postaviť vedľa seba 2 autá aby si použil káble.
Pre takych čo sa nevedia k sebe približiť na dlžku kablov je vhodne si kupiť chodz aj 20m dlžku! :lol: :lol: :lol: Nudzovo som štartoval aj z omnoho kratsim kabelom ako tie kupovane, problem nikdy nebol! :lol:
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 725
Registrován: 08 říj 2015, 18:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

Re: Neuvěřitelné !!!

Příspěvekod Mr.Voza » 27 lis 2015, 22:45

No, ono v popisu to vypadá sice pěkně, ale jak se říká "papír toho snese hodně". Neříkám, že to nemůže fungovat, to ono to teoreticky fungovat bude. Ale určitě to není tak jednoduchý, jak se uvádí v popisu.

Klasická situace - potřebuju nastartovat a mám mrtvou baterku. Seženu si nějakýho dobráka s autem, kterej má 15 minut čas, zapojím nabíječku podle návodu a 15 minut počkám. Jak už psal michal73, za těch 15 minut mě to nacpe do baterky 1,25Ah - a to si jako myslíte že taková kapacita vám to auto nastartuje, jo? :lol: Ani prd. Baterka musí bejt nabitá aspoň na 20-30% svojí kapacity, aby byla schopná na pár vteřin po dobu startu poskytnout startéru dostatečnej proud :!: i několik desítek ampér :!: Takhle "oživená" baterka vám maximálně tak trochu rozsvítí (možná spíš rozmžourá) na chvilku světla, ale rozhodně vám nenastartuje auto.

Když budu počítat, že budu touhle "nabíječkou" chtít nabít svojí 56Ah baterku aspoň na těch 20%, abych MOŽNÁ nastartoval, tak jí budu muset tímhle udělátkem dobíjet přes 2 hodiny (20% z 56Ah je 11,2Ah, za jednu hodinu mě nabíječka dobije 5Ah) :lol: To by se mě určitě chtělo u toho takovou dobu stát, no... Pak po těch dvou hodinách zkusím nastartovat třeba a zjistím, že to bylo ještě málo, že stratér netočil dost rychle - baterka nebyla chopná dát dostatečně velkej proud. Jenže těď mám baterku zase vybitou, takže musím počkat znova 2 hodiny, nebo radši 3 hodiny, pak už třeba nastartuju :lol:

Za ten čas nastartuju klasickejma startovacíma kabelama třeba 20 aut.

A to beru v úvahu benzínovej motor, kde je potřeba "jenom" dostatečně rychle zamotat startérem, maximálně před tím na 1-2 vteřiny natáhnout čerpadlem palivo. Vemte si takovýho nafťáka, kterej před samotným startem ještě nahřívá spalovací prostor motoru žhavícíma svíčkama, který si třeba 10-15 vteřina cucaj z baterky taky nějakou tu desítku ampér.

To je fyzika, tu neochčije ani ten zelenej skřet z Alzy 8)
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Neuvěřitelné !!!

Příspěvekod duky5 » 28 lis 2015, 03:53

Mr.Voza píše:Za ten čas nastartuju klasickejma startovacíma kabelama třeba 20 aut.

Káble sú samozrejme najjednoduchšie a okamžité riešenie - to bez debaty. Ale nie vždy sa dajú použiť.

A tiež sa nikde netvrdí, že hento je riešenie pre batériu vybitú do 0.
Honda ADV350 Obrázek

Gilera Nexus 500 Obrázek, dlhodoby priemer za cca 77 000 km
Uživatelský avatar
duky5

1000+
 
Reputace: 108
Příspěvky: 1233
Registrován: 27 kvě 2011, 17:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda adv350

Re: Neuvěřitelné !!!

Příspěvekod forester » 28 lis 2015, 07:51

Mám 2 sady štartovacích káblov na autá ale nikde som nenašiel tenšie ktoré by stačili na skúter aby nezaberali veľa miesta v kufry.Jedine si ich asi vyrobiť amatérsky.Raz v Chorvátsku by sa mi veru zišli keď som taz tak vyšlahal batériu na PCX že sa ani kontrolky nerosvietili,ešte že mal kamarát vo svojom Piaggu,elektrokáble na 380V a s tým sme to naštartovali.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5565
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Neuvěřitelné !!!

Příspěvekod PBM2 » 28 lis 2015, 12:11

Nejdůležitější je to, zda to funguje. :idea: Pokud ano, kupce si to najde. Pokud ne, rychle to vyčpí jako spousta jiných věcí. Uplatnění? Nějaké to bude, jen ne tak rozšířené, jako jiné věci, určené k podobnému využití. Problémem je, že většina lidí se do situace, že má baterii vybitou opravdu moc, dostane jen jednou za dlouhou dobu. A pokud se to opakuje, mají něco zle a budou se snažit včas odstranit příčinu problému. Takže účinek tohoto výrobku za běžných okolností nelze vyzkoušet a tak se přesvědčit, zda je či není přínosem. A pochybuju, že někdo jen tak (pokud doma nemá starou nebo vybitou baterii) nechá pro vyzkoušení vybít baterii takřka na doraz. V tom asi tkví největší problém, že za situace, že baterie je v pohodě, si toto koupí někdo "pro jistotu", aniž by měl možnost to ověřit v praxi. Ale jedno by mohlo fungovat. Na rozdíl od starších modelů a některých i současných kusů se u skůtrů přestává používat nožní startování, chybí klasická páka na startování. :!: Takže když se zastaví na parkovišti, jde třeba na výlet a po návratu je problém nastartovat, tak, pokud je v příslušenství skůtru nainstalována autozásuvka, mělo by jít tímto jeho baterii nabít tak, že bude schopno skůtr nastartovat, protože k tomu nepotřebuje tolik energie, jako auto, natož zde zmiňovaný diesel. Nejsem vyloženě technický typ, proto mě klidně opravte, ale jaká je asi pravděpodobnost, že ze druhého skůtru, případně automobilu, bude tímto možné dobít baterii na hodnotu, kdy bude možno nastartovat? Rozměrově je to drobnost, nezabírající moc místa, pokud jede více lidí ve skupině, určitě někdo bude mít autozásuvku u sebe taky namontovanou, takže by mělo být možné si takto dobít baterii od kolegy, ne? Proč hned hledat "pravděpodobnost úspěchu" pro baterii u dvoulitrového Bavoráku, když je zde možnost využití u skůtru? Takže otázka zní: Lze toto úspěšně použít v tomto případě? Pokud ano, máte odpověď na otázku, z jakého důvodu takovou věc pořídit. A to bez rozdělávání krytu baterie, vození kabelů (což zde nikdo u skůtru nedělá, nebo snad ano? :wink: ). Jestli se vyloženě mýlím, opravte mě. Jinak totiž řešit na SF problémy s dobíjením baterií u aut a startování kabely atd. je lehce mimo mísu. 8)
Čínská kráska bere "Kolik potřebuje" :-)

Fotogalerie / Profil na motorkáři.cz / Čínská kráska
Uživatelský avatar
PBM2

750+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 891
Registrován: 16 dub 2011, 11:53
Bydliště: Severní Morava, FM
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano, jsou.

Re: Neuvěřitelné !!!

Příspěvekod Vratas » 28 lis 2015, 12:31

Skútr či moto půjde nastartovat i trošku kvalitnější měděnou dvojlinkou s měděnými krokodýlky na konci a pořád to bude levnější a rychlejší, i když budeme sundavat kryty na baterie nebo sedlo, pod kterým mám k baterii přístup ihned než s nabíječkou za 400,-Kč čekat 15 minut na něco, co nemusí ani vyjít.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Neuvěřitelné !!!

Příspěvekod PBM2 » 28 lis 2015, 13:04

Tak vidíš, sám sis odpověděl na otázku, zda koupit nebo ne. Ty si "třeba" budeš vozit sebou onu dvoulinku s krokodýlky a budeš spokojený. Je to řešení, neříkám, že ne. Levnější určitě, účinnost neřeším. Jen je otázkou, zda když nastartuješ pomocí tohoto řešení a odjedeš, tzn., že baterie bude stále vybitá, tak jak to pořešíš, pokud ti to někde mimo možnost opětovného nastartování (parkoviště, město, cesta s rozumným provozem atd.) opět přestane jet a nahodit to nepůjde, právě z onoho důvodu vybité baterie a možné poruchy dobíjení, či-li baterie ani jízdou nedostává žádný proud (vím, hledám možná až nepravděpodobné situace, ale občas jako naschvál k takovým dochází). Pokud se baterie nabije na nějakou hodnotu (ne na plnou, to je mi jasné), nebude možné, že pokud by po ujetí určité vzdálenosti došlo k opětovnému zastavení, tak pravděpodobnost, že se bude dát nastartovat i z toho mála samostatně, tu je celkem velká? To, zda to s tou nabíječkou může nebo nemusí vyjít, nemohu posoudit, nevyzkoušel jsem ji a otázku, zda to funguje, jsem tu položil. Pokud ano, tak poznámka, že to nemusí ani vyjít, je zbytečná. Snad jen pouze v tom případě, že by baterie byla ve stavu, že je po smrti. Pak by dobíjení nepomohlo a na nastartování by stačila ta dvoulinka. Ale to by se pak nemuselo kupovat spousta dalších věcí. Příkladem jsou přípravky do pneumatik pro případ defektu - různé antipichy. Jedni zatracují a nevěří v jejich účinek, druzí si je nedokáží vynachválit. Neříkám, že toto je ideální řešení nebo že neexistuje lepší. Jen že by mohlo fungovat. Toť vše. 8)
Čínská kráska bere "Kolik potřebuje" :-)

Fotogalerie / Profil na motorkáři.cz / Čínská kráska
Uživatelský avatar
PBM2

750+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 891
Registrován: 16 dub 2011, 11:53
Bydliště: Severní Morava, FM
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano, jsou.

Re: Neuvěřitelné !!!

Příspěvekod Vratas » 28 lis 2015, 14:03

Ach jo. To jsou teorie, kdyby kdyby. Bavili jsme se tu o startování a ne dobíjení. Když už se chceš bavit o tom, co kdyby, tak se zase já ptám na scénář, co když se ta nabíječka, jakožto složitý elektronický spotřebič porouchá? Další scénář co kdyby jen ten, že nebude moc lidí takových, kteří by s tebou na místě 15 minut čekali, než si od něj laskavě dobiješ baterii.

Pokud ti vozidlo přestane dobíjet 100km od baráku, tak je asi nejlepší odtah, protože způsobem, že si někde 30x za cestu od někoho cucnu šťávu, to jednak nedáš a hlavně už jsem to říkal výše, není moc lidí, kteří budou na tento způsob zvědaví 8)
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Neuvěřitelné !!!

Příspěvekod JRM66 » 28 lis 2015, 14:15

forester píše:Mám 2 sady štartovacích káblov na autá ale nikde som nenašiel tenšie ktoré by stačili na skúter aby nezaberali veľa miesta v kufry.Jedine si ich asi vyrobiť amatérsky.Raz v Chorvátsku by sa mi veru zišli keď som taz tak vyšlahal batériu na PCX že sa ani kontrolky nerosvietili,ešte že mal kamarát vo svojom Piaggu,elektrokáble na 380V a s tým sme to naštartovali.
Tesco-Baumax všade su to tenučke vodiče ale na oko hruba izolacia ktorá často ľudi iba klame, vo viere že im to pomože častokrát vidieť ako sa marne tymi to fake kabelmy bezradne pokúšaju natočiť motor ktorý ani neťukne. Asi najlepšie riešenie je si kúpiť vhodny dvojlinkovy repro kabel 3.5-4.5 v metraži a nakrimpovať si na konce krokodilkov a je to tip-top, overene funguje to! :idea: :wink:
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 725
Registrován: 08 říj 2015, 18:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

Re: Neuvěřitelné !!!

Příspěvekod michal73 » 28 lis 2015, 14:19

Už trochu OT, ale... občas se mi stalo, že prostě skůtr nestartoval. Přístup k baterce jak k penězům - odendat nosič, zadní kryt s brzdovým světlem. Přímo k baterce jsem přidělal dva vodiče 10qmm, zakončil konektorem pro elektromodely a celý to schoval za světlo v kufru. Na protikus konektoru přišly další dva vodiče 10qmm a na konce krokodýlové. V případě nutnosti odendám světlo, propojím konektor a seženu někoho s dobrou baterkou. Kabely nejsou nijak velké a v pohodě se vozí v kufru. Náklady asi 200Kč (vodiče CYA10qmm č + r, 2x kabelové oko. 2x krokodýl, konektor pro elektromodely). Nastartovat mohu svůj skůtr, příp. jiný skůtr, pokud ovem má přístupnou baterku nebo podobnou úpravu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 310
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o skútrech

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron