Piaggio XEVO 125

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Piaggio XEVO 125

Příspěvekod TUNER » 11 dub 2014, 21:35

Proměřovali jste někdo jestli to nehne s dobíjenim ?
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Piaggio XEVO 125

Příspěvekod AlesM » 12 dub 2014, 07:31

TUNERe, máš pravdu, taky jsem o dobíjené přemýšlel, jestli to utáhne.

Nakonec jsem, ale dospěl k názoru že i po této úpravě stejně většinou stále jezdím ve dne a tedy i nadále zůstává svícení nezměněné...jedno světlo.
Pokud jedu v noci je lepší asi opravdu svítit ca nejvíce,. I v noci přepínáš střídavě na tlumené (1x světlo) a dálkové (2x světlo) .
Při občasné jízdě po tmě se i nedostatečné dobíjení nemusí dle mého názoru zásadně projevit.
Uživatelský avatar
AlesM

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 122
Registrován: 13 črc 2012, 22:07

Re: Piaggio XEVO 125

Příspěvekod Pavel M » 12 dub 2014, 09:49

Zkoušel jsem to projet cca 70km v běžném provozu v noci. Pak jsem cvičně dal baterku na nabíječku a byla plná. Z tohohle pohledu je to v pohodě, na střídavý svícení jedním a dvěma světly dobíjení stačí. Co by to ale udělalo, kdyby někdo nonstop i ve dne svítil dálkovými jen kvůli tomu, aby mu svítila obě světla, to netuším. Mimo potenciálního problému s nedostatečným dobíjením by mohl nastat problém i s tím, že okruh ze kterýho bere dálková proud není navržený na trvalý odběr.
Uživatelský avatar
Pavel M

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 36
Registrován: 06 led 2014, 20:22
Bydliště: Pelhřimov
Skútr / moto: Piaggio X-Evo 125 2009
Tuning / úpravy: variátor Polini Maxi Speed Control (6x Dr.Pulley 4g + 3x váleček 5g), kontrastka Polini +20% , řemen Malossi kevlar, filtr Malossi Double Red Sponge

Re: Piaggio XEVO 125

Příspěvekod LadasM » 13 dub 2014, 11:44

Tak jsem se na to taky trochu mrknul.
Pokud rozsvítíš všechna světla, tak to představuje cca 141W, což je cca 12A.
Dle servisního manuálu k XEvo 400 má regulátor na výstupu dávat minimálně 20A.
Baterie má mít v nastartované stavu bez zapnutých světel 14-15V.

Tak jsem trochu proměřil svoje Xevo a vypadá to takto:

Svetla-napeti.jpg

Takže bych řekl, že z hlediska elektriky je to celkem v pohodě.
Ná dálkovým je dle nákresu 7,5A pojistka, což by taky mělo být zcela OK, protože je tam fakt jen na to dálkový, co by nemělo vzít víc jak 5A.
Další výhoda toho přepojení, je, že pokud ti náhodou prdne pojistka 13 (ta 10A), tak ti alespoň pojede dálkový v poloze na dálkový..
U původního zapojení bys svítil pouze držením světelné houkačky..

Takže jediný problém, který tady zmíněl nebyl je to, že světlo a paraboly nemusí být dělány na stabilní tepelnou zátěž od dvou 55W žárovek.
Mohlo by to mít teoreticky nějaký negativní dopad na paraboly a jejich pochromovanou vrstvu..
Toto tady už ale kdysi dříve zmiňoval Nedory, kterej je na to odborník.

Asi do toho taky nakonec půjdu, jen tam možná hodím nějaký přepínač, který by to zapojení přepínal (origo-modifikované).
Jinak lepší žárovky typu Philips X-treme vision/ Osram night breaker plus atd. udělají taky docela hodně - osobně vyzkoušeny obě.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio XEVO 125

Příspěvekod nedory » 13 dub 2014, 19:43

světlo bude testované na stabilní provoz jedné nebo druhé žárovky, ale za určité okolní teploty (typicky mezi 50°C a 70°C). Tpelné zatížení je místo 55W najednou 110W. Někde se to musí rozptýlit, v noci v chladnu to problém nebude, měl bych trochu obavu v parném létě ve dne. Tahle úprava je fajn, akorát si to udělám na přepínač, buď původní funkce nebo oboje.

díky za tip
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio XEVO 125

Příspěvekod Pavel M » 14 dub 2014, 01:46

V našem případě bych se přehřívání nebál, přehřívání je problém hlavně dvouvláknových žárovek, nebo pokud je dvouparabola s žárovkami blízko sebe. X-Evo má dvě samostatné paraboly poměrně daleko od sebe, nemyslím si , že by vzájemné tepelné ovlivnění hrálo v našem případě nějakou významnější roli roli.
Uživatelský avatar
Pavel M

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 36
Registrován: 06 led 2014, 20:22
Bydliště: Pelhřimov
Skútr / moto: Piaggio X-Evo 125 2009
Tuning / úpravy: variátor Polini Maxi Speed Control (6x Dr.Pulley 4g + 3x váleček 5g), kontrastka Polini +20% , řemen Malossi kevlar, filtr Malossi Double Red Sponge

Re: Piaggio XEVO 125

Příspěvekod Hasmann » 21 dub 2014, 19:20

Zdar Xeváci, začal mi vypadávat tachometr..Asi blbne snímač, dle manuálu je to nějaká krabička. Jak se k ní dostat a nejlépe ji najít? Myslel jsem si, že je to snímač na zadním kole,ale dle manuálu je šipka někde do kastle. Dotaz, je to ten snímač na pravé straně u zadního kola? Zkoušel ho někdo nějak čistit nebo prostě odejde nějaká neopravitelná část? Začalo to dnes, prostě rafika leží, ale po nějaké době a rychlosti se chytí...Díky za info. :wink:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Piaggio XEVO 125

Příspěvekod Pavel M » 21 dub 2014, 23:54

Snímač otáček kola je vpravo na podpůrném ramenu kyvky. Když vyndaváš zadní kolo, tak z něj odpojuješ konektor, tam bych se podíval, jestli v něm není bordel a taky prošel kabely, jestli nejsou někde prodřený.
Uživatelský avatar
Pavel M

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 36
Registrován: 06 led 2014, 20:22
Bydliště: Pelhřimov
Skútr / moto: Piaggio X-Evo 125 2009
Tuning / úpravy: variátor Polini Maxi Speed Control (6x Dr.Pulley 4g + 3x váleček 5g), kontrastka Polini +20% , řemen Malossi kevlar, filtr Malossi Double Red Sponge

Re: Piaggio XEVO 125

Příspěvekod Hasmann » 21 dub 2014, 23:59

Myslel jsem si to , že je to ono. Prodřené asi ne, je to docela slušně uchycené . Spíše bych tipoval na vadný nebo zasraný snímač...Asi zkusím cestou jemně tlakové vody a nebo více...ne teda do krabičky snímače,ale na čislo jako takové...No uvidíme...Díky Pavle.. :wink:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Piaggio XEVO 125

Příspěvekod Xevofan » 07 kvě 2014, 18:49

Ahoj všetkým,

som tu nový a rovnako aj nový skúter fan. Čakám na dovoz jazdenky Xevo 125. Môžete mi poradiť, kde si môžem stiahnuť alebo vytlačiť manuál?

Ďakujem :)
Xevofan

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 07 kvě 2014, 18:42
Skútr / moto: Piaggio Xevo 125

Re: Piaggio XEVO 125

Příspěvekod Hasmann » 07 kvě 2014, 19:06

Mrkni na první stranu vlákna... :wink:

Dotaz k osttaním, rozblikala se mi sekce teploty na displeji, je to vadné čidlo? Hladina v chladícím okruhu je dostatečná... :cry:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Piaggio XEVO 125

Příspěvekod Jera » 20 kvě 2014, 10:23

Na prvni strance je odkaz na super manual, ale nedari se mi ho bez zaplaceni stahnout :(
Jinak sem take novym majitelem Xeva a chtel ybch se zeptat zda je uplne normalni ze mi po nastartovani drzi na volnobeh otacky asi 4sec na 2tis a pak vyskoci na 3 a na tech drzi.
Jera

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 20 bře 2014, 13:16
Bydliště: Vysočina
Skútr / moto: Piaggio Xevo 125

Re: Piaggio XEVO 125

Příspěvekod Pavel M » 20 kvě 2014, 12:18

Musíš tam poslat nějaký jiný originální dokument a naoplátku tě to nechá stáhnout ten manuál. Mě se sytičem točí rovné 2 tisíce a po zahřátí něco mezi 1800 a 1900 ot/min.
Uživatelský avatar
Pavel M

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 36
Registrován: 06 led 2014, 20:22
Bydliště: Pelhřimov
Skútr / moto: Piaggio X-Evo 125 2009
Tuning / úpravy: variátor Polini Maxi Speed Control (6x Dr.Pulley 4g + 3x váleček 5g), kontrastka Polini +20% , řemen Malossi kevlar, filtr Malossi Double Red Sponge

Re: Piaggio XEVO 125

Příspěvekod Jera » 21 kvě 2014, 09:40

No ono to tu chvilku taky drzi pod 2tis viz. video ( https://www.youtube.com/watch?v=j1ZoJXqVj14 ) ale pak to vyleze na 3. Jak rika klasik, problem kterej se sam do mesice nevyresi nema cenu resit. Takze stim chvili budu jezdit a uvidime co se stim stane 8)
Jera

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 20 bře 2014, 13:16
Bydliště: Vysočina
Skútr / moto: Piaggio Xevo 125

Re: Piaggio XEVO 125

Příspěvekod zitow » 25 kvě 2014, 19:35

Jera: no moc se toho nestane...samo)
teply motor by mel tocit : 1600 ÷1700 rpm
na sytici trochu vic kolem (kolem tech dvou)
podle me mas zbytecne moc pridano na plynovem lanku...sroubek nahore karbecu
a muzes si jeste pohrat se vzdusnikem podle tohoto navodu... krok 3

http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... za-krokem/

a funguje to asi takto:

http://www.sloneservices.com/SilverBack ... mation.gif
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron