Hodím sem odkaz. Už jsem to psal tam, ale spíš by se to hodilo sem. Přes zimu to chci rozebrat, jen by mě zajímalo, po čem jít...
viewtopic.php?f=5&t=3208&start=15 dole
13.11. edit:
Je možný, že by byla přepadová, nebo jaká tam je, hadička do expanzky přicpaná? Stalo se mi, že jsem to dolil a po asi 250 najetých km, zase nesepnul ventilátor, páč tam zase krapet vody chybí. Jako, že by jí to místo expanzky, ze který si jí to zase vezme, že díky přicpaný hadici to háže vodu ven? Nevbo ten termostat?
Dneska bylo opravu krásně, tak jsem se projel, ale když jsem zastavil, abych si něco našel v kapse, tak teplota vylítla nahoru skoro do červenýho a samozřejmě ventilátor nic. Tak jsem se nasměroval k domovu. A pochopitelně nas.........
14.11. edit:
Omlouvám se, že tu píšu sám, ale snad to někomu pomůže. Vím, že o podobných problémech se tu psalo, ale řešení žádný. Princip by mohl být stejný i u jiných značek.
Dopo jsem tedy odstrojil plasty, stejně jsem potřeboval vyměnit žárovku a to bez toho nejde. Pak jsem vyndal expanzku a vylil z ní doslova močku. Hnědá břečka plná usazenin. Povolil jsem vodní čerpadlo a zůstal koukat na šroub!! Byl úplně nahlodanej korozí nebo čím. V oběhu byla jen voda. Proplachoval jsem chladič a hadice, vymyl nádobku, dokud netekla relativně čistá voda. Pak jsem to složil a naplnil naředěnou nemrzkou.
Po startu jsem chvíli dolíval chladič a samo se to odvzdušňovalo. Nádobce jsem taky dopřál víc než tam má být. Když teplota vylezla k půlce, sepnul se ventilátor.
Pak už jen domů pro oblečení a vyrazit. Cestou jsem jel chvíli plnej, chvíli lážo, teplota byla krásně ve třetině rozsahu. Po zastavení vylezla slabě za polovinu a sepnul ventilátor. Cestou to tak vyházelo, co bylo navíc. Doma jsem ho nechal zase vrkat a když to dvakrát vylezlo za polovinu a dvakrát sepnul, tak jsem si řekm, že by to mohlo být v cajku.
Takže jsem začal tím jednodušším, než hned měnit termostat apod. U mě stačilo /ťuk ťuk ťuk/ vyčistit okruh. Na jaře to zase vypláchnu a dám novou kap.
Resume je, že při ohřátí to přes uzávěr chladiče vylítalo do expanzky, ale díky kalu si to nemohlo nasát potřebnou kapalinu zase zpátky do okruhu.