Prémiová paliva

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod Rosi45 » 26 kvě 2013, 18:59

Větší dojezd na prémiové palivo je placebo efekt,zvláště u dvoutaktů. Akorát se to víc hřeje.
Obrázek
Uživatelský avatar
Rosi45

500+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 749
Registrován: 19 pro 2011, 21:35
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Burgman UH 125,Kymco Downtown 300i ABS- B650 EX K8
Tuning / úpravy: boční kufřiky -22l

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod robert_sulc » 26 kvě 2013, 19:42

Ja mam zkusenost s temi palivy u dvouaktu, na mem 70 ccm zvysuje maximalni rychlost o cca 5 az 10 Km podle tachometru, ale spotreba je porad stejna.

14.7. edit:
Tak jsem do sveho x-maxe natankoval natural 98 a ono se nestalo vubec nic. Na typhoonu 2T je znat vyrazne zlepseni vykonu x-max je samozrejmne 4T se pocitove nezmenilo nic i spotreba se nehla.
Naposledy upravil KYBLOS dne 14 črc 2013, 17:02, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
robert_sulc

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 10 dub 2013, 18:12
Bydliště: Baarova 15 Praha 4
Skútr / moto: Piaggio Typhoon 50 2T / Yamaha x-max 250i
Tuning / úpravy: Sport pack 70ccm Piaggio AC / Turisticke plexi

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod Aircombat » 14 črc 2013, 15:33

Vzhledem k tomu, že oktanové číslo vyjadřuje jen odolnost paliva proti samozápalu, netuším, proč by palivo s oktanovým číslem 100, mělo v motoru, který je konstruován na palivo s číslem 95 zvyšovat výkon. Leda že by se závoneň s tím snížila hlava, ale o tomto asi tato debata nebude. Někteří výrobci udávají, že do těch "lepších" paliv dodávají i jiné látky, které např. snižují tření. Sám jsem to zkoušel v autě a na Babettě a nijaký nárust výkonu, ani snížení spotřeby jsem nezaznamenal. Za mě říkám, že do motoru na okt. číslo 95 lít 98, nedej Bože 100, jsou vyhozený prachy.
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod mirak » 14 črc 2013, 15:42

Mám dvě zkušenosti z palivem V power od Shelu. První s Oplem Astra, který jsem koupil když byl starý 9 let a měl najeto 160 tis. Nechal jsem jej předělat na plyn, benzín se potřeboval prakticky jen na na nastartování. Tankoval jsem do něj V power 95 a když mi asi po pul roce vyměňovali těsnění pod hlavou, tak mi v servisu řekli, že tak čistou hlavu u auta co má tolik najeto ještě neviděli. Druhá zkušenost je z Yamahou 660 SZR kterou předchozí majitel prevrtal na 692ccm, jsem tankoval pokud to šlo V Power racig, to je 98 protože měl jsem pocit, že už tam probíhá s 95 detonacni hoření, když už ne 98 benzín tak aspoň V power 95. mel jsem tu motorku 6 let a najezdil s ní asi 30 tis. Km. Tankování u jiných pump než Shel bylo minimum. Po prodeji se mi asi po měsíci ozval nový majitel který ji přehřál a fouklo mu těsnění pod hlavou, že jsem měl motor rozdelaný a neco na něm delal, protože byl uvnitř úplně čistý!!! Přímo mě osočil, ze jsem s tím motorem něco udělal a prodal mu motorku s pokaženým motorem. (že s tím měsíc intenzivně v těch největších vedrech jezdil si asi neuvědomil). Takže já osobně si nemůžu stěžovat. Problém bych viděl jinde. Do těch vesnických a neznačkových pump pumpaři lijí kde co, aby benzin naředili a tím si zvýšili zisk, máme tady v okolí pár takto vyhlášených pump. Dlouze by o tom mohli vyprávět opraváři zahradní techniky, ty malé motory jsou na to dost citlivé. Takže, u značkových pump víc platime za to, že benzín je cistý a ze jim to nestojí za to si kazit renomé kvůli pár korunam zisku. I tak nemáme asi úplnou jistotu, jenom si zvyšujeme pravděpodobnost, že benzin je benzín. Připomíná mi to trh z potravinama kde si priplacime že špekáčky jsou opravdu z masa. Je to hnusné, ale taková je nejspíš realita. To je tak asi vše co jsem měl na srdci. Omluvte diakritiku, píšu z tabletu.
Uživatelský avatar
mirak

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 44
Registrován: 25 lis 2012, 04:48
Bydliště: Otrokovice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 - 2004, Jawa 250 Pérák r.1948,

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod _Mimo_ » 16 črc 2013, 14:36

Nedavno jsem cetl clanek na motorkarich.cz (klasicky ho ted nemuzu najit), kde popisovali u nejakeho modelu (asi Honda) casty vyskyt problemu s palivovym cerpadlem. Vyrobce zjistil, ze porucha se vyskytuje z vetsiny u majitelu, kteri tankovali pouze obycejny Natural95. Myslim, ze to vysvetlili tak, ze Naturlal 95 obsahuje nejake agresivnejsi slozky ci co a nebo ze se tam neco usazovalo. Docela bych tomu veril.

Kazdopadne do nove masiny bych nikdy obycejny Natural95 nelil. U tech starych zalezi na majiteli.
Loni jsem jezdil se svym 2T Piaggiem na lepsi benzin a po sundani hlavy jsem nemusel vubec dekarbonizovat. Letos jezdim na N95 a uvidim, jestli bude zmena. Samozrejme olej je porad stejny. :D

No a jeste jedno. Jestli za tyden naberu benzin o 50kc na nadrz drazsi (jezdim i autem), tak to me vazne nerozhazi. 8)
Tauris Samba, najeto 3000km a prodano.
Honda Rebel CA125, najeto 4000km, taky prodano.
Jawa 21 - zrenovovano, najel jsem zatim jen 30km
ČZ 477 (Růženka) - opravuje se.
Gilera Typhoon 125 2T alias Jitrnice - nikdo ji nechce, tak na ni jezdim.
Uživatelský avatar
_Mimo_

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 448
Registrován: 07 črc 2010, 13:00
Bydliště: Škvorec - 602295065
Skútr / moto: Typhoon 125
Tuning / úpravy: zatim opravy

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod ravoj » 17 črc 2013, 19:51

Tak já jezdím na VPower nebo MAX Motion .. obojí 95 oktanů.. když natankuju u OMV "obyčejnej natural, tak výkon poklesne zanedbatelně.. Co mě ale překvapilo, že jsem naposledy natankoval na benzině nějakej BLUE 100, což je 98 oktanovej benzín a výkon mě poklesl o cca 10%, nejvyšší rychlost mě klesla o 5 km/h a více se zahříval motor..
ravoj

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 82
Registrován: 17 led 2013, 23:54
Bydliště: Vyškov, původem Brňák
Skútr / moto: Capirelli Maximus 50, Honda FES Pantheon 125

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod janon » 18 črc 2013, 09:39

ravoj: A nebyl ten pokles vykonu spis 10,6%? Ja jednou natankoval to "premiove palivo" a najednou skutr znatelne ozil, z vyfuku se misto smradu lynula vune cerstve upeceneho peciva a na kazde krizovatce pri lehkem pridani plynu, zacaly litat kostky a kusy asfaltu, dokonce jsem dvakrat rozbil celni sklo za mnou stojicimu autu. Maximalni rychlost se zvysila o 59,83 km/h a spotreba byla 1,23l/100km. Proste bomba. Nebyt tech rozflakanych oken a rozbitych silnic pri kazdem rozjezdu, tak na to jezdim dodnes. :wink: Placebo efekt je bozi vec! :D
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod sinistre » 18 črc 2013, 11:36

Já vzal Ultra 95 u hypernovy a nestaruje bez plynu a nedrží volnoběh...

Nevím, zda to děláš schválně nebo máš nějaké špatné nastavení, ale při odpovědi nebo reakci na příspěvky v tématu nemaž předmět příspěvku. Všiml jsem si toho u tebe ve více tématech, Vratas
předmět příspěvku.png

RE-EDIT: omlouvám se, komunikuju přes Tapatalk (verze 4.0.20), asi mi to sám od sebe maže. Zkusím se na to zaměřit a případně odpovídat pouze přes prohlížeč.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil sinistre dne 18 črc 2013, 13:12, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
sinistre

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 409
Registrován: 08 zář 2012, 21:40
Skútr / moto: Cagiva City 50
Tuning / úpravy: multivar

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod medved.m » 18 črc 2013, 12:17

janon :wink:

Loni jsem jezdil se svym 2T Piaggiem na lepsi benzin a po sundani hlavy jsem nemusel vubec dekarbonizovat.
Teda já nikdy nebyl super odborník přes motory, ale nelije se náhodou do dvoutaktů olej? No já jen, vod čeho že tak asi karbonizujou...
 Shemík spase  Obrázek
Uživatelský avatar
medved.m

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1030
Registrován: 19 bře 2013, 23:13
Bydliště: Brno
Skútr / moto: SHemík125i ABS 2013
Tuning / úpravy: snížené origo plexi, pár odrazek a LED obrysovky

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod ravoj » 18 črc 2013, 20:04

Janon.. no možná o 10,8 %..

Ale vážně.. placebo efekt poznám.. například Clavin mě i uspal a nic.. sakra..

mám už něco naježděno jak v autě, dodávce atd.. takže si o sobě namyšleně myslím, že poznám, když má nějaké přibližovadlo sníženej nebo zvýšenej výkon.. beru v potaz i okolní teplotu, povětrnostní podmínky atd..

prostě me jen zarazilo to, co mi skutr předváděl po natankování premiového paliva u Benziny..

jestli je něco placebo nebo není je už vedlejší věc.. to ať si každej posoudí sám.. ale rozdíl v nejvyšší dosahované rychlosti a zvýšená teplota o placebu nebude..

každej ať posoudí sám..

jo a bylo to Benzina v Rousínově...
ravoj

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 82
Registrován: 17 led 2013, 23:54
Bydliště: Vyškov, původem Brňák
Skútr / moto: Capirelli Maximus 50, Honda FES Pantheon 125

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod sinistre » 18 črc 2013, 20:45

Jak jsi poznal vyšší teplotu? Když máš termostat tak je teplota jenom jedna ne?
Uživatelský avatar
sinistre

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 409
Registrován: 08 zář 2012, 21:40
Skútr / moto: Cagiva City 50
Tuning / úpravy: multivar

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod ravoj » 18 črc 2013, 22:41

podle ukazatele teploty.. plus se mi spínal ventilátor i po ujetí 3 km klidnou jízdou.. asi tak.. najeto na skutru cca 5000 km a vše stejný.. natankováno zmíněné palivo a nastaly výše popsané výkyvy, dále tankováno palivo jako před tím (95VPower a MaxxMotion) a zas vše v normálu.. tak proto neberu ten placebo a jiný efekt...
ravoj

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 82
Registrován: 17 led 2013, 23:54
Bydliště: Vyškov, původem Brňák
Skútr / moto: Capirelli Maximus 50, Honda FES Pantheon 125

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod sinistre » 15 dub 2014, 08:22

Těžko se to vysvětluje. Píšu, že u auta nic nepoznám, dokud na to jede. U 50 2T poznám kvalitní benzín tak, že se s ním dá nastartovat na drc a bez přidání plynu a maximálka na rovině je někde nad 70 tacho (1.85kW výkon). Když jsem bral Agip, maximálka byla sotva 60 tacho a startování bylo představení o třech dějstvích. Samo, že jsem laboroval s nastavením karburátoru jak blbec a dokonce jsem koupil druhej - nakonec to bylo benzínem. Spotřebu mi to udělá na tom, že zatímco předtím jsem musel jet pořád s plným plynem, abych stíhal provozu, teď si to jenom polechtávám a udržuju těch dejme tomu 58 tacho (50 real). Jinak pro zajímavost průměr mám 4l/100km...s prémiovým palivem jezdím kolem 3,3-3,6l/100km. Píšu si to dva roky. Tzn. 8000km.
Poznatky ze skůtra, hlavně starty a rychlost:
Slovnaft, v pohodě
Lukoil, v pohodě
Albert 95 ultra, špatné starty, potřeba měnit nastavení
Benzina obyč, lepší spotřeba
OMV 95 ultra, lepší spotřeba
Uživatelský avatar
sinistre

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 409
Registrován: 08 zář 2012, 21:40
Skútr / moto: Cagiva City 50
Tuning / úpravy: multivar

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod sinistre » 28 kvě 2014, 20:21

Dneska mi známý říkal, že jezdí pro verva diesel 25km tam a 25km zpět...takže projede dejme tomu sto korun, aby nabral nádrž o 120 korun dráž, protože si koupil diesel, aby ušetřil...jeho roční nájezd činí 5.000km. Svět se v p*del obrací. :D
Uživatelský avatar
sinistre

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 409
Registrován: 08 zář 2012, 21:40
Skútr / moto: Cagiva City 50
Tuning / úpravy: multivar

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod King » 28 kvě 2014, 20:54

Co se týče kvality paliva a jeho aditiv, tak ve Světě Motorů je zajímavý test a možná budete překvapeni. Já teda rozhodně nečekal výsledky Shell V-Pover.
Uživatelský avatar
King

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 16 úno 2011, 18:11
Bydliště: Heřmanův Městec
Skútr / moto: Kingway Euroboy, Honda PCX
Tuning / úpravy: Kufr a plexi Givi, hodiny MOTO-DETAIL

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků