Olej pro 4T - výměna oleje

Diskuze o olejích. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod TUNER » 15 čer 2012, 10:05

8steve - já vim,my už to máme probraný. Lil bych tam stále tu 10W-50ku,tim bych pokryl normy od "Malaguti" ale tak díky tomu že jezdim hodně do práce,třeba kolem 5 hodiny kdy je kolikrát ještě chladno,tak jsem teď zkusil tu 5W-50.......ale v mrazech nejezdim,takže by to měla bejt putna,zas taková zima neni aby tej 10W trvalo déle než se dostane kam má.
Na zimu stejně plánuju motor vyndat a pár věcí kolem vylepšit,tak sundam i víko ventilů a mrknu jak to vypadá uvnitř,ale počítam že bude vše čistý a nikde nic co bych vykoumal )))

boboh - Mě je to celkem i jedno,že to někdo neuznává. Každej si tam může lejt co chce,mě jen zajímá názor a argumenty ostatních co by kdo nalil konkretně do mého motoru když se výrobce motorky a výrobce motoru neshodnou a každej doporučuje něco jiného......

foky - na vyší otáčky/zatížení by teoreticky měla stačit ta 50ka která vydrží vyší teploty....jinej rozdíl by tam už být neměl. Dělaj se i 60ky ale to už je fakt jen na závodní účely a do auta do obyč provozu bych to asi nenalil.....to už je jak med )))
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod Sir_Jarek » 15 čer 2012, 23:49

to TUNER: podle toho, co píšeš bych taky asi volil nebo chtěl volit 5W-50 - pokryje doporučení výrobce a vyhovuje studenym startům.

Jen nemám jasno, jakej je rozdíl mezi automobilovým olejem a olejem pro skútr (kromě nápisu na pixle) - někdo řekne, že je to stejný, někdo že ne, ale pořádnej odbornej článek nebo rozbor jsem zatim nečetl. Také nevim, jaké všechny parametry sleduje specifikace JASO. Nerad bych to podcenil, nakonec i výrobci automobilů mají vlastní normy - to taky o něčem svědčí - že tam prostě nelze nalejt cokoli.
Bejvávalo (v rozmezí cca 1985-1993): Moped Stadion, "Pionýry" Jawa 50 typ 20 (s plechama), 21 (bez plechů), 23 Mustang, Jawa 90 Roadster, ČZ 175 upravená na enduro, Stella, Babetta 210
-pauza-
Simson (2008-5/2012), Honda Vision 110 (5/2012-)
Uživatelský avatar
Sir_Jarek

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 105
Registrován: 23 dub 2012, 23:40
Bydliště: Žatecko [LN]
Skútr / moto: Honda Vision110Red, Honda HRG(sekačka na trávu ;D)
Tuning / úpravy: Originální startovací páka, zaslána i s víkem z Taiwanu, pružina Malossi, válečky 12,8g (nedoladěno), zásuvka 12V

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod duky5 » 16 čer 2012, 00:57

Pred 4 mi rokmi žiadny u nás dostupný motocyklový olej nespĺňal špecifikáciu danú v manuály k môjmu skútru. Najvyššia bola SG a v manuály bolo SJ. Túto špecifikáciu spĺňali iba auto oleje a tie tam lejem.

Manuál nehovorí nič o motocyklovom oleji, iba o jeho špecifikácii API...

Ja osobne dávam olej castrol magnatec 5w40 API SM, hodí sa mi aj do auta :)
Honda ADV350 Obrázek

Gilera Nexus 500 Obrázek, dlhodoby priemer za cca 77 000 km
Uživatelský avatar
duky5

1000+
 
Reputace: 108
Příspěvky: 1231
Registrován: 27 kvě 2011, 17:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda adv350

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod Sir_Jarek » 16 čer 2012, 01:17

Zde je podrobnější článek, než na výše uvedeném linku, byť začíná stejně (nevím, kdo od koho kopíroval):

http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... vych-oleju

ale ani tam jsem se o nějakých specificích pro 4T skútry nedočetl, nicméně z článku opět plyne, že nejde jen o spojku a převodovku ve společné lázni... :idea: :?:

to duky5: ten olej dávám do auta taky. Dnes Ti tu specifikaci požadovanou výrobcem splňují i oleje motocyklové...
Bejvávalo (v rozmezí cca 1985-1993): Moped Stadion, "Pionýry" Jawa 50 typ 20 (s plechama), 21 (bez plechů), 23 Mustang, Jawa 90 Roadster, ČZ 175 upravená na enduro, Stella, Babetta 210
-pauza-
Simson (2008-5/2012), Honda Vision 110 (5/2012-)
Uživatelský avatar
Sir_Jarek

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 105
Registrován: 23 dub 2012, 23:40
Bydliště: Žatecko [LN]
Skútr / moto: Honda Vision110Red, Honda HRG(sekačka na trávu ;D)
Tuning / úpravy: Originální startovací páka, zaslána i s víkem z Taiwanu, pružina Malossi, válečky 12,8g (nedoladěno), zásuvka 12V

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod janon » 16 čer 2012, 12:42

Ja se uz 105t km drzim udaju, ktere mi uklada vyrobce skutra a nelaboruji, dodrzuji specifikaci oleje a motor slape jako hodinky. Vyrobce pise doslova "motorovy olej (dale vice nerozvadi skutrovy, motocyklovy atd.) specifikace SE, SF, SG, nebo vyssi". Pouze upresnuje v tabulce, pro jake teploty vzduchu, je jaky rozsah nejvhodnejsi zacina na SAE 10W-30 a konci na SAE 20W-50. pricemz z uvedene tabulky vyplyva, ze nejsirsi teplotni rozsah ma 10W-40 (-10°C az +45°C). Predpokladam, ze vyrobce vsechny tyto oleje a rozsahy dlouhodobe testoval na konkretnim motoru a investoval desitky milionu do vyvoje a vi co dela. Laik to myslim nikdy nevymysli lepe a cech uz vubec ne!

Rozdil mezi automobilovym olejem a motocyklovym olejem je hlavne v tom, ze motocykl ma spolecnou napln pro motor i prevodovku a spojku, a tudiz tam jsou jine naroky na vlastnosti oleje viz popsano nekym vyse (prokluz spojky apod.) U vetsiny skutru muzes davat jakykoliv automobilovy olej, ktery splnuje vyrobcem dane specifikace. Spojka je samostatna a je sucha, tudiz zde nejsou vyse popsane specificke vlastnosti prokluz spojky apod.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod _Tom_ » 19 čer 2012, 21:03

pro nerozhodné...existuje tu zlatý střed všeho. výrobce píše určitý typ oleje a je jedno jestli moto nebo skútr. něco píše výrobce, snad to samé používá servis. a pro šťoury bych vzal typ a podíval se na značky oleje, tam se bude měnit hlavně cena. tak zvolte to na co máte. nějaký střed. a co se týče teplot, prohřívání a mrazů, tak tam bych použil asi hlavu. když opravdu mrzne a jezdím 3km, nechám to ohrát před jízdou o něco déle a třeba o něco šetrněji s ním první kilometr zacházím. prostě trochu se přizpůsobím jak financím tak teplotám a při výběru doporučení výrobce.
pak nikdo nic nezkazí.

dostává mě, když někdo píše že výrobce za posledních 20let doporučuje 10W, pak přijde šťoura a řekne si: 5W bude lepší a tak to musí být.
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod Rosi45 » 19 čer 2012, 21:58

Šílené diskuze se táhnou všemi fóry napříč automobilovými i motorkářskými - vč. skůtrů - fóry a závěr nikde jasný.
Je na internetu spousta odborných článků o olejích. Na světě je asi 5 firem,které vyrábí nosné oleje. Ostatní jsou jen aditiva. Pokud olej splňuje požadovanou specifikaci a normy,je téměř jedno,kterou firmu si vyberete. Záleží jen na peněžence a sympatiích.
Obrázek
Uživatelský avatar
Rosi45

500+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 749
Registrován: 19 pro 2011, 21:35
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Burgman UH 125,Kymco Downtown 300i ABS- B650 EX K8
Tuning / úpravy: boční kufřiky -22l

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod homat » 19 čer 2012, 22:21

S olejem do skůtru bych si zase až tak hlavu nelámal, za předpokladu, že je skůtr používán běžným způsobem. Odělená mazací náplň motoru, převodovky a suchá spojka nevyžadují specifický olej určený pro motocykly se společnou náplní a mokrou spojkou. Moderní automobilové oleje mají přísady pro snížení tření / spotřeby paliva, tydo přísady by negativně ovlivňovaly činnost synchronů v převodovce a záběr lamel spojky, to ale není případ skůtru. Pokud se podívám na normy udávané u tzv. výkonostních olejů pro motocykly tak odpovídají normám API, ACEA nebo dokonce ještě historické CCMC, které byly aktuální před 15 lety. Běžný ole dle ACEA A3 bych se vůbec nebál použít. Co se týká viskozity, tak tam bych byl opatrnější, pokud není skůtr používán k provozu v zimních měsících, tak většina má předepsánu normu SAE 10W40, řidší olej nemusí v letních měsícíh plnit svůj účel, může docházet ke strhávání filmu ze stěn válce a také ke zvýšené spotřebě a hlučnosti motoru. Některé motory nejsou konstruované na příliš tekuté oleje.
homat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 71
Registrován: 07 črc 2011, 14:05
Skútr / moto: aprilia Mana 850

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod Sir_Jarek » 20 čer 2012, 21:47

_Tom_ píše:pro nerozhodné...existuje tu zlatý střed všeho. výrobce píše určitý typ oleje a je jedno jestli moto nebo skútr. něco píše výrobce, snad to samé používá servis. a pro šťoury bych vzal typ a podíval se na značky oleje, tam se bude měnit hlavně cena. tak zvolte to na co máte. nějaký střed. a co se týče teplot, prohřívání a mrazů, tak tam bych použil asi hlavu. když opravdu mrzne a jezdím 3km, nechám to ohrát před jízdou o něco déle a třeba o něco šetrněji s ním první kilometr zacházím. prostě trochu se přizpůsobím jak financím tak teplotám a při výběru doporučení výrobce.
pak nikdo nic nezkazí.

dostává mě, když někdo píše že výrobce za posledních 20let doporučuje 10W, pak přijde šťoura a řekne si: 5W bude lepší a tak to musí být.


Ohřát motor před jízdou a zacházet s motorem první km šetrně považuju u vysokootáčkového motoru za samozřejmost (jedu jak na padesátce :D ), a je jedno, jestli pojedu 3km nebo 300, dělám to tak i u auta, a to jak v zimě, tak i v létě (v létě pochopitelně kratší dobu).

Souhlasím s tím, že pokud jsem úplný laik, a v daném oboru a problematice se neorientuju, ať už proto, že na to nemám čas, "buňky", či mám prostě jiné zájmy (nikdo se nemůže zabývat vším) nebo mám pochybnosti a neporadí mi s tím někdo, na koho se můžu odborně spolehnout, pak je lepší se řídit doporučením výrobce, než udělat nějakou hovadinu. Stejně, jako to platí o servisu - neznám, nevím, neumím = nehrabu se do toho, ale dám to servisu, a pokud opravdu dobře neznám nějakého profíka, raději servisu značkového.
Proti tomu nemám námitek a ani důvod takový postoj kritizovat. Naopak, jako laik tak pravděpodobně minimalizuju případné škody způsobené neodborným zásahem.

Ovšem pokud se v oboru a dané problematice orientuju, zajímám se, mám na to "buňky", ptám se a vzdělávám, porovnávám, pozoruju, atd., a naskytne se mi tudíž možnost udělat něco lépe (např. z auta při výměně oleje jednoduchou vychytávkou dostanu z motoru o cca 10% víc oleje, než bez ní - to mi žádný značkový servis neudělá), je škoda toho nevyužít.

Mě spíš dostává, když mi servisní technik v nejmenovaném značkovém servisu Škoda-auto řekne, že olej 5W-40 je oproti doporučenému 10W-40 "moc řídkej". Pracuje léta v oboru a neví. Ano, 5W-40 je oproti 10W-40 ve studeném stavu opravdu řidší, což je ale při studeném startu jedině dobře = dojde k rychlejšímu zaolejování; při normální provozní teplotě jsou ale na tom oba oleje co se týká viskozity („hustoty“) stejně - jinak by nemohly splňovat stejnou specifikaci pro viskozitní třídu SAE40 (neberu v úvahu rozdíly jednotlivých olejů v rámci třídy).

Jak je snad už všeobecně známo lidem které to alespoň trochu zajímá, k největšímu podílu opotřebení dochází právě v prvních vteřinách či desítkách vteřin po startu studeného motoru kvůli nedostatečnému mazání. Pokud jezdim často krátké couračky, je větší opotřebení motoru dáno už tím. Jestliže vim jak a mám možnost to nějak alespoň omezit, byl bych sám proti sobě, kdybych toho nevyužil a trval na doporučení výrobce. V takové situaci budu raději ten "šťoura" :mrgreen: ostatně nebýt "šťourů", oráme dodnes klackem :wink:

Co se týká toho, že "výrobce ví (nebo uvádí - vědět může...) vše nejlépe", stačí občas sledovat ve Světě Motorů rubriku 'bazar' - tam se člověku občas protočí panenky :roll: co dokážou výrobci vymyslet za "modernizace" pro nalákání zákazníků (třeba extrémně prodloužené lhůty výměny olejů, které daný motor časem zruší - když jsme u těch olejů - aj.), či úsporu výrobních nákladů (např. různě poddimenzované díly). Ne že by to dělali všichni výrobci u všech svých typů, ale každopádně je jen dobře mít oči, uši i mysl otevřené. Co svět světem stojí, jsou na něm lidi a společnosti, kterým jde v prvé řadě o osobní zisk (platí ve všech oborech), a s tim je třeba počítat. Názorný příklad určitého zmatku v pokynech výrobce je vidět o dvě stránky dříve v příspěvku TUNERa viewtopic.php?p=172574#p172574

Přeju všem laikům, šťourům, odborníkům i "odborníkům" mnoho šťastných kilometrů :)
Bejvávalo (v rozmezí cca 1985-1993): Moped Stadion, "Pionýry" Jawa 50 typ 20 (s plechama), 21 (bez plechů), 23 Mustang, Jawa 90 Roadster, ČZ 175 upravená na enduro, Stella, Babetta 210
-pauza-
Simson (2008-5/2012), Honda Vision 110 (5/2012-)
Uživatelský avatar
Sir_Jarek

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 105
Registrován: 23 dub 2012, 23:40
Bydliště: Žatecko [LN]
Skútr / moto: Honda Vision110Red, Honda HRG(sekačka na trávu ;D)
Tuning / úpravy: Originální startovací páka, zaslána i s víkem z Taiwanu, pružina Malossi, válečky 12,8g (nedoladěno), zásuvka 12V

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod TUNER » 20 čer 2012, 23:45

Mimochodem,nechat krafat motor na volnoběh několik minut a myslet si že tak motor zahřeju a tím mu pomůžu,neni úplně to pravé ořechové,ba právě naopak...... Ideální je po startu hned jet jízdou s nízkou zátěží motoru a motor nevytáčet.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod mickielli15 » 21 čer 2012, 00:05

...ano, to je pravda.
A ohledně zmatků s doporučeným olejem - mám Focus C-max s dieselem, kterej je ale původem z Peugeota (HDI), Ford si to v tomto případě převzal (trochu i spoluvyvíjel HDI-čka). Dobrá. Tak mám Ford s motorem HDI. A teď - tenhle motor se dával do Volva, Fordů, Peugeotů, Citroenů a Mazdy 3. A teď to hlavní - když jsem zkoumal, jakej olej tam doporučuje ten který výrobce, tak každý z nich doporučuje úplně něco jiného, včetně API i viskosity. Takže je to asi zázračnej motor, kterej se kamarádí se všema normama, je pro něj dobrá téměř jakákoliv viskozita, je to prostě kosmopolitní "pašák"... nakonec tam liju to, co doporučuje můj výrobce auta - Motorcraft 5W-30. Sice trochu OT, ale musel jsem...
Takže si lijme co splňuje specifikaci, nejlépe určené pro naše náčiní přímo a hlavně tam nedávejte Ceresol, to má prý API třídy "BON-PARI". :mrgreen:
Já se rozhodl po zralé úvaze pro Castrol Act Evo X-tra scooter 5W-40, a jednou za 4000km mě 214Kč nezabije, naopak - posílí :D
SH 300i najeto 70000km
Uživatelský avatar
mickielli15

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 571
Registrován: 05 dub 2012, 01:33
Bydliště: pár km od Brna na sever :-)
Skútr / moto: Honda SH 300i 2011
Tuning / úpravy: Nechci do toho Hondě fušovat :-))

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod Sir_Jarek » 21 čer 2012, 13:57

TUNER píše:Mimochodem,nechat krafat motor na volnoběh několik minut a myslet si že tak motor zahřeju a tím mu pomůžu,neni úplně to pravé ořechové,ba právě naopak...... Ideální je po startu hned jet jízdou s nízkou zátěží motoru a motor nevytáčet.

Na to jsou různé názory. Při jízdě se motor rychleji zahřeje a má lepší spalování. Při studeném volnoběhu je zas menší mechanické namáhání. Teď si vybrat. Myslim, že ideál bude někde mezi tim - nechat chvilku klapat, ale ne až do ohřátí na provozní teplotu. Auto nechávám od cca 20s v létě po možná minutu - dvě v zimě (nekoukám na stopky, sleduju pokles spotřeby na palubnín PC, která klesá celkem rychle). Tedy aby byl olej všude, kde má bejt, mírné zahřátí pístů... Pak popojíždim, zavírám dvoje vrata, 2-3km plyn jen lechtám, otáčky kolem 2tis. Skútr nechávám o něco déle (zavřít garáž, nasadit helmu, zapnout bundu...), ježto točí skoro 2tis už na volnoběh, při jízdě ještě víc - s variátorem otáčky příliš neovlivnim. Tedy aby byl motor aspoň vlažnej. Pak asi 2km prdlám jako na padesátce, potom už svištim s větrem o závod ;)

O tom Castrolu Act Evo X-tra scooter 5W-40 taky uvažuju
Bejvávalo (v rozmezí cca 1985-1993): Moped Stadion, "Pionýry" Jawa 50 typ 20 (s plechama), 21 (bez plechů), 23 Mustang, Jawa 90 Roadster, ČZ 175 upravená na enduro, Stella, Babetta 210
-pauza-
Simson (2008-5/2012), Honda Vision 110 (5/2012-)
Uživatelský avatar
Sir_Jarek

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 105
Registrován: 23 dub 2012, 23:40
Bydliště: Žatecko [LN]
Skútr / moto: Honda Vision110Red, Honda HRG(sekačka na trávu ;D)
Tuning / úpravy: Originální startovací páka, zaslána i s víkem z Taiwanu, pružina Malossi, válečky 12,8g (nedoladěno), zásuvka 12V

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod angel2904 » 21 čer 2012, 14:28

Sire, nejezdíš náhodou na mém SW a mým autíkem ? Popsal si přesně, a to doslova, můj dávno zažitý postup :idea: :wink:
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod Sir_Jarek » 21 čer 2012, 15:14

Myslim, že mám Visiona a svoje modrý autí, ale radši se podívám... ;) :D
Bejvávalo (v rozmezí cca 1985-1993): Moped Stadion, "Pionýry" Jawa 50 typ 20 (s plechama), 21 (bez plechů), 23 Mustang, Jawa 90 Roadster, ČZ 175 upravená na enduro, Stella, Babetta 210
-pauza-
Simson (2008-5/2012), Honda Vision 110 (5/2012-)
Uživatelský avatar
Sir_Jarek

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 105
Registrován: 23 dub 2012, 23:40
Bydliště: Žatecko [LN]
Skútr / moto: Honda Vision110Red, Honda HRG(sekačka na trávu ;D)
Tuning / úpravy: Originální startovací páka, zaslána i s víkem z Taiwanu, pružina Malossi, válečky 12,8g (nedoladěno), zásuvka 12V

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod mickielli15 » 21 čer 2012, 19:45

obecně s citem prostě - chvilku nechat prdlat, pak neagresivně vyjet - obecně nechat prdlat trochu déle, pokud hned za barákem je prudké stoupání, to jsem někde četl a připadá mi to rozumný...
SH 300i najeto 70000km
Uživatelský avatar
mickielli15

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 571
Registrován: 05 dub 2012, 01:33
Bydliště: pár km od Brna na sever :-)
Skútr / moto: Honda SH 300i 2011
Tuning / úpravy: Nechci do toho Hondě fušovat :-))

PředchozíDalší

Zpět na Oleje

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník