Dovolil som si sem skopirovat svoju temu z ineho fora, v ktore by som aj tu rad pokracoval
Nexík oslavuje malé jubileum, tak nahodím pár slov. Nebudem písať recenziu, ani sa rozplývať aký je Nexus skvelý.
Povodne som chcel kúpiť Hondu CBF500, no vďaka článku člena Jozefko som zistil, že existujú aj maxiskútre a po dlhších úvahách som usúdil, že to je pre mňa to pravé (variátor, ochrana pred počasím...atď.). Nakoniec favoriti ostali Nexus, T-max, MP3 400 a Peugeot Satelis. Nexus vyhral, najviac sa mi páčil a bol citeľne lacnejší ako T-max, prvé série MP3 mali veľa problémov a Satelis nebol dostupný v Executive verzii.....
Prechod z Jawy 350/634 na Nexík je luxus . Jazdné a brzdné vlastnosti sú úplne niekde inde, to nemá cenu ani porovnávať.
Kúpil som ho v októbri a do mikulášskej jazdy som najazdil cez 950 km, takže prvá jazda vo februári padla na cestu do servisu do Brna na prvú garančku – menili sa oleje, filter atď., cca 3 000 Sk.
Teraz mám za sebou 2. garančku, bol som pre zmenu v servise v Gyori, cca 12 000 Sk. Menený olej a filter, na moju žiadosť sa dáva aj nový vzduchový filter (podľa manuálu stačí iba čistenie), nové valčeky Malossi (staré takmer ako nové, bez plôšok), kevlarový remeň Malossi (tu mám trochu strach o životnosť, nepočul som na to nič dobré, uvidíme – starý remeň sa mi zdá OK, ale servisák tvrdí že by vydržal ešte cca 3 000 km), preventívne mením aj prednú gumu, ale nakoniec zisťujem, že by vydržala ešte minimálne 5 000 km...no nič nabudúce budem múdrejší.
Sviečku servisák nemení aj keď chcem, tvrdí že je OK a podľa manuálu ju treba meniť až pri 15 000 km. Podľa môjho manuálu sa má meniť pri 10 000 km, tak si ju doma mením sám za predpísanú, len tak pre pokoj. Počas servisu som mohol byť na mieste, takže som videl čo všetko sa so skútrom robilo, vyšli mi v ústrety aj v iných veciach, patrí im veľká vďaka.
Valčeky po 10 000 km
Sviečka podľa mňa zrelá na výmenu
Remeň, neviem ako rozoznať opotrebovaný, ja by som povedal že je nový
Za celý čas prevádzky sa na Nexíku nevyskytla jediná porucha, závada, nič, ani prasknutá žiarovka. Spotreba v meste sa drží na 4,3 l/100 km, na výjazdoch sa dostanem na 3,8 a pri plnom plyne na diaľnici to je 8,3. Dojazd v meste mám teda cez 300 km, čo je veľmi slušné. V meste je ako ryba vo vode, zápchy nechávam za sebou a z križovatky letím vždy prvý, na diaľnici sa nestratí, drží krok s autami a mám ešte aj výkonovú rezervu na predbiehanie, aj keď od 130 to už nie je tak svižné....
Skútru by som vytkol malý odkladací priestor pod sedlom (miesto na integrálu a povinnú výbavu + doklady a nejaká drobnosť) a slabšiu ochranu pred vetrom vďaka malému plexi – ale to je daň za športový vzhľad, vedel som do čoho idem.
Inak nemám nejaké výhrady, len nechápem ako som takmer pol roka dokázal jazdiť bez kufru . Ten som len tak mimochodom siel kupit ku Vadimovi, povodne cierny Givi V46, ale ako som uvidel hentu cervenu Maxiu, bola moja...ale draha ako svina bola...
UPDATE
nexik atakuje 17 000 km, pomaly sa blizi garancka....kupil som vyssie plexi, givi. chcel som kupit original ako je na modeli 2009, ale doslo o cca 5 cm nizsie ako origos a ta cena (130e, vyssie 190e)...takze givi to istilo. na krase to nepridalo, ale kupoval som to z inych dovodov, zatial spokojnost
UPDATE
nexus ma najazdene 19 000 km, porovnaval som na dialnici maximalku...pre upresnenie, mam namontovane najvyssie mozne turisticke plexi od Givi, kufor Givi Maxia 52l, valceky a remen "tesne" pred vymenou, kedze pri 20 000km ma caka garancka...mozno bude zaujimave porovnnie hodnot, pred servisom a po servise..
takze hodnoty :
tachometer --- 172 km/h
GPS Mio C710--156 km/h
IMHO dost slusne hodnoty vzhladom na namontovane veci, pokial sa dobre pamatam, este s nizsim plexi a bez kufra som sa dostal nad 180 km/h tachometrovych...
UPDATE
som nesmierne stastny, ze mozem pokracovat v tychto riadkoch
nexik je po servise, najazdene cez 22 500 km, tesim sa na dalsie krasne tisicky kilometrov....musim 3x zaklopat, doteraz sa nevyskytla ziadna zavada, ktora by bola vaznejsia, skuter ma nikdy nenechal v stichu. z tych banalnych zavad spomeniem slzenie vodnej pumpy, jeden cas obtiazne startoval (az kym som nezistil ze je uvolnena svorka na baterke ) a v zime mi neslo prepinat na dialkove (stacilo preklikat spinac a uz to slo, v tej zime asi zaoxidoval...)...inak ziadna prdnuta ziarovka a ine "drobnosti", klop klop. len sa meni spotrebak...
k servisu, co sa robilo :
-novy remen, original piaggio - stary malosi kevlar bol v pohode, zdal sa mi menej opotrebovany ako povodny origos, ked som ho ohol, v zahyboch medzi zubami neboli trhlinky ako na piaggio, avsak na jednej strane sa zacali robit jemne vlasky po celej dlzke
-nove valceky - original piaggio - stare malosi valceky boli celkom OK, ale opotrebovanejsie ako piaggio....na 7 z 8 valcekov bola jedna ploska sirky asi 4 mm - k piaggio valcekom som sa vratil aj z dovodu, ze malosi valceky zvysili otacky pri rozjazde, ale ten nebol taky svizny ako by sa patrilo...navyse sa mi zvysila spotreba....takze som zvedavy ako to teraz klesne (bandit boj sa )
-vymena motoroveho oleja a filtra
-vymena vzduchoveho filtra - sice sa ma iba kontrolovat a cistit, ja ho vzdy vymienam
-vymena prevodoveho oleja
-vymena chladiacej kvapaliny po 2 rokoch
-vymena brzdovej kvapaliny po 2 rokoch (konecne sa nemusim bat brzdit na GG )
-vymena brzdovych dosticiek - ako som spominal uz v starsich prispevkoch, dosticky boli uz dobre zodrane, zrele na vymenu. predna brzda bola zobrana az na kost, doslova. dual mal este par mm, ale do dalsej kontroly by uz nevydrzal
-vymena sviecky - v akom stave bola neviem, zabudol som sa pozriet a nechal som ju v servise...
- kontrola ventilov
- v ramci vymeny chladiacej kvapaliny som poziadal o kontrolu tej vodnej pumpy, cez ktoru mi slzilo, resp. o pretesnenie hadic, lebo uz od vyroby to bolo trosku posunute...slzenie sa objavilo, ked som to nechal odparkovane na sikmej ploche, ked som parkoval na rovine, neslzilo nic...kazdopadne bolo to naozaj slzenie, za cely cas nebol meratelny ubytok kvapaliny
cela ta sranda stala 129 650 forintov, to je cca 485e. je to znacne viac ako som cakal, aj vzhladom k predchadzajucej garancke...kazdopadne tu doma to nie je kde servisovat. bud je to servis, kam by som to nedal ani zadarmo, alebo servis nema zaujem zarobit ani ked pridem osobne...podnikanie po slovensky :no:
skuter slape ako hodinky, som spokojny a to najdolezitejsie . valceky tam mam teraz tazsie ako tie malossi, ale nezda sa mi ze by bol rozbeh lenivejsi, presnejsie si odsledujem spotrebu, som zvedavy na to cislo
UPDATE
v lujzovi som si kupil cervenu reflexnu lepaicu pasku na kolesa za cca 13e, bol tam aj aplikator, tak som sa tesil na jednoduchu robotu...no, radost ma presla, ked som si skusil prilozit aplikator na koleso. zistil som ze jednoduchemu pretacaniu kolesa brania luce liatych kolies, takze svojou smatlavostou som nalepil dost krivo, ale co, kaslat na to, s prizmurenim oka (a vzhladom na to ze som chory) sa mi to aj tak paci
predtym a potom
kedze mi ostal este asi meter pasky, nieco som nalepil z boku na kufor
a nieco na drziak kufru
UPDATE
takze nexik ma 28 000 km a mam na nom prvu zavadu. po odstaveni skutra som si pod nim na druhy den nasiel 2 male mlacky. jednu pod hlavnym spodnym plastom s odvodom dazdovej vody a druhu pod lavou prednou vidlou. mlacka bola mastna voda. tipoval som na brzdovu kvapalinu, ale hladina bola OK, dalsia moznost chladiaca kvapalina, ale tam mi hladina neklesla, ale vzhladom na mlacky to musela byt ona.
unik bol aj za jazdy, mal som mokry a mastny predny blatnik, bal som sa vacsej zavady, tak to trebalo riesit...nechcel som ostat niekde pri kalte kuchl s vytecenym chladicom...
ukazka mastnoty
mal som podozrenie na uvolnene tesnenie na chladici (poskodenie chladica som si radsej ani nepredstavoval), kedze su 4 hadice, potreboval som sa dostat k celemu chladicu a hladat unik....
nexika trebalo odstrojit viac ako je prijemne...
nakoniec ako vysvytlo, vsetky tesnenia su ok. kvapalina unikala od uzaveru/nalievacieho otvoru....bolo posunute tesnenie a zle nasrobovany uzaver (ako som si vydychol, ze to bola iba takato blbost)
trosku sme utesnili vrchnak a zda sa ze je vsetko OK, dnes pod nexikom malcka uz nie je
odplastovat skuter bol porod, ale dat naspat vsetky tie plasty bola uplna katastrofa. sice som si co to pofotil, aj tak som mal niekedy problem urcit kam ktory srob ma ist....celkovy cas roboty - 10 hodin aj s plastami.....skusenost na nezaplatenie
kedze som mal nexika vykuchaneho, vyuzil som to aj na kontrolu kabelaze a kontaktov (kedze nexik je 4 roky vystaveny nepriazni pocasia, mal som malu dusicku). taliani ma ale totalne ohurili. kabelaz je vedena a izolovana precizne ako na nejakej nemeckej motorke...kontakty s cokoladami co sa pripajaju na pristrojovku su este poistene specialnymi gumovymi "navlekmi", takze voda nema ziadnu sancu. z toho dovodu boli vsetky kontakty bez oxidacie, takze som nakoniec Kontox ani nepouzil. za toto maju u mna taliani 1*