Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod ferkov » 29 bře 2012, 08:40

tak jsem se nas... koupil jsem poradnej razovej utahovák a vse povolil... zkontroloval jsem variator, vse vycistil, valecky nemeli plosky vse se zdalo vpoho. po nandani remenu a protoceni byl porad trochu volnejsi a dost placal o stredovou kladku. tak jsem to opet rozebral a mezi kuzely variatoru byla jedna podlozka tu jsem vybdal a tim se remen dostal malinko vys a uz neplaca. doufam ze v tom nebude zadny problem. mate tam podlozku nebo ne? mam teda trivoditkovy variator r.v. 2002. Kazdopadne po smontovani a vyzkouseni porad nejsem spokojenej, protoze pri dojizdeni na krizovatku a ubrani plynu se mi porad ozyva ten divnej klepavej zvuk jakoby od remenu. /kvuli tomu jsem ho menil/ . když to bylo sundané a zkousel jsem to na stojanu, tak pri prudkem a kratkem pridani plynu se ozyval zvuk spise jakoby ze spojky.. ze by to klapalo tak jak spojka sepne?? nebo ze by to nejak delali pruziny?? resil nekdo?
ferkov

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 120
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Ustecký Kraj
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Suzuki Burgman 650 Exe
Tuning / úpravy: jezdim už bez postraních koleček a to je hukot

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod oldik » 18 dub 2012, 18:19

Neznáte někdo tuto značku?
http://www.motorkar.net/kyoto-filtry-97 ... 70307.html
V kombinaci s Repsolem je výměna oleje za solidní peníz.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Kompletní spotřební materiál X9 500 r.v. 2003

Příspěvekod olozx6r » 27 dub 2012, 10:48

Tak pro přehlednost napíšu spotřební díly, abyste taky třeba někdo mohl ušetřit a nekupovat předražený :twisted:

Olejový filtr HF 184 http://www.zbozi.cz/?q=hf%20184&typ=nabidky&seradit=nejlevnejsi

Vzduchový filtr FRAM CA 3144 http://www.zbozi.cz/?q=CA%203144&typ=nabidky&seradit=nejlevnejsi

Svíčka normal CR7EKB http://www.zbozi.cz/?q=CR7EKB&typ=nabidky&seradit=nejlevnejsi
iridium CR7EIX http://www.zbozi.cz/?q=cr7eix&typ=nabidky&seradit=nejlevnejsi

Olej motorový plná syntetika 5W40, množství 1,5L při výměně filtru (max 1,7L vše vypuštěno), je mnoho druhů a výrobců. Důležitý jsou splňovaný normy API SL, ACEA A3, JAJA MA. Třeba tenhle je vcelku dobrej CASTROL 5W-40 ACT>EVO X-TRA SCOOTER 4T 1 L http://www.zbozi.cz/?q=EVO%20SCOOTER%204T%201%20litr&typ=nabidky&seradit=nejlevnejsi

Olej převodový značený 80W90, norma API GL3, množství náplně 250ml . Třeba Agip Rotra http://www.zbozi.cz/?q=80w90%20gl3&typ=nabidky&seradit=nejlevnejsi

Snad to někomu pomůže, ať nemusí hledat jako já 8)
X9 500 2003
olozx6r

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 33
Registrován: 20 dub 2012, 23:37
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003
Tuning / úpravy: Vytuněnej el. stojan - funguje :-) 2x repro nad budíkama+vstup dalšího zdroje hudby :-D

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod libor_m » 15 kvě 2013, 09:35

Ahoj kluci. Prosím nesmát se, jsem technickej antitalent :) Včera mi začal kapat olej, přikládám foto, co to může být? Jen špatné těsnění? Nebo se to takhle nedá říct a musím dát servis? Díky.
WP_001354.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Piaggio X9 500 Evolution, stříbrný, 2005
Uživatelský avatar
libor_m

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 13 bře 2011, 22:45
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution
Tuning / úpravy: žádný tuning, pouze GIVI Maxia 3 s brzdovými světly, opěrkou a zahrádkou

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod oldik » 15 kvě 2013, 10:35

Měl bys hlavně identifikovat, odkud to teče. To by vizuálně neměl být problém. Sice je vyfocen filtr, ale vypadá to, že je to pochcaný už někde od vrchu. Jako kdyby od vodní pumpy. Zřejmě Ti bude týct těsnění kolem hřídele. Dá se to opravit doma, ale já to dal do service.
Pokud jsi s tím nikde nepraštil, není důvod, proč by měl začít olej týct odněkud jinud (vzlínat ano, ale týct ne).
Mrkni na tu dírku u vodní pumpy a pokud je to odtud, je to jasný.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod libor_m » 15 kvě 2013, 10:54

ok, díky oldiku
Piaggio X9 500 Evolution, stříbrný, 2005
Uživatelský avatar
libor_m

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 13 bře 2011, 22:45
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution
Tuning / úpravy: žádný tuning, pouze GIVI Maxia 3 s brzdovými světly, opěrkou a zahrádkou

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod boboh » 15 kvě 2013, 10:59

To ferkov:
Ta podložka kterou jsi vyndal, tak ta by tam měla být :idea: . Slouží k vymezení aby se řemenice nedotýkaly při max. vyjetí řemene. Vyndáním této podložky a její nasazení až za misku variátoru se dělá tuning pro zvýšení rychlosti+úsporný program, ale na úkor rozjezdových otáček.

To libor_m:
Ač foto není úplně dobré tak je vidět, že máš poblitý od oleje už i tu válcovou část deklu a tudíž ti to teče z té malé dírky za vodní pumpou. Odešel ti těsnící kroužek na olejové straně na hřídely vodní pumpy. Sada pro opravu se dá koupit na ebay za cca 1200,-Kč. Dá se to udělat doma ale podotýkám, že dle mé vlastní zkušenosti je dost vopich vyndat právě to staré olejové těsnění z té díry. Jo a ta hřídelka se dělá ve dvojím provedením :!: :idea: a nejde to poznat jinak než to rozebrat a podle toho koupit :wink: :!: . Hřídelka se mění taky, protože za čas do ní to gufero vyfrézuje takový malý zápich a na straně vody zkoroduje její konec.
Tohle je přesně ta co jsem tam měl já: http://www.wemoto.cz/bikes/aprilia/atla ... epair_kit/
Nic nemám ale už se těším až budu mít.
Uživatelský avatar
boboh

250+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 339
Registrován: 11 zář 2010, 23:18
Bydliště: Praha 9 - Vysočany, Líšno u Benešova, Dobříš. mobil.: 608 277 999
Skútr / moto: Suzuki DL-650, (Atlantic 500 a Lead prodáno)
Tuning / úpravy: rychlý naleštění Sonaxem :-)

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod libor_m » 15 kvě 2013, 22:29

Hele a dá se s tím teď jet? Myslím tím popojížďka po Praze apod. Nebo bych si zadělal na p.ůser? Objednání dílu je na 14 dní :(
Piaggio X9 500 Evolution, stříbrný, 2005
Uživatelský avatar
libor_m

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 13 bře 2011, 22:45
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution
Tuning / úpravy: žádný tuning, pouze GIVI Maxia 3 s brzdovými světly, opěrkou a zahrádkou

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod oldik » 16 kvě 2013, 07:26

ještě jednou, než to rozhodíš, nevíš jaký typ sady objednat.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod libor_m » 16 kvě 2013, 09:40

jj vím, zkoušel jsem AB v Braníku, kouknou na to, ale pak čekačka 14 dní
Piaggio X9 500 Evolution, stříbrný, 2005
Uživatelský avatar
libor_m

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 13 bře 2011, 22:45
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution
Tuning / úpravy: žádný tuning, pouze GIVI Maxia 3 s brzdovými světly, opěrkou a zahrádkou

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod oldik » 16 kvě 2013, 10:24

Co se týká ježdění, krom za*ebanýho spodku od oleje by to vadit nemělo. Vadí, když ti teče voda (v případě poruchy těsnění u vody), pak ti orezne i hřídelka a místo těsnění se musí měnit i hřídel. Olej ti žádnou další paseku neudělá. Já řešil tečení oleje a měnil pouze sadu těsnění, hřídel zůstala.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod MilosVee » 17 kvě 2013, 20:24

Zdarec, mám dotaz:
Poslední dobou se mi zdá, že skútr po zahřátí cca po 10km nějak vlažně akceleruje.Když jedu 80-100km/h a chci předjet autobus nebo něco, tak to nějak vlažně zrychluje.Čím by to mohlo být?Vyměklá kontrastka nebo válečky?Dnes jsem rozhodil variator a mrkl na válečky.Mají 29gramů a vypadali celkem o.k.Tak že by ta kontrastka?Mám koupit novou a zkusit, nebo co myslíte?
Při rozebrání varia se mi stala taková nepříjemná věc, že jsem trošku víc zabral, abych stáhl polořemenici, a popadaly mi 3ks podložek, a samo teď nevím, jak tam byly.Takže jsem dal jednu tu nejtenčí s největším vnitřním průměrem na vnitřní stranu polořemenice, kde je to vybrání.A zbylé dvě pod matku variatoru, jinak mi to logicky nevycházelo, tak doufám, že to tak má být.Neví někdo???

Za každou odpověď díky!!!
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 20 kvě 2013, 12:21

Tak u toho vlažného zátahu při předjíždění, bych tipoval tu vyměklou kontrastku. Já tam mám bílou kontrastku od Malossi a je mi jasný, že časem taky změkne a budu muset koupit novou, protože tohle jsem musel i u malého scoota. K těm podložkám u varce ti neporadím, páč si to zcela nevybavím, ale mám aspoň pocit, že jsou tam dvě pod matkou, která drží varec, ale hlavu na špalek za to nepoložím, takže počkej až ti odpoví někdo další :roll:
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod Aircombat » 31 kvě 2013, 19:35

Je to sice na Atlanticu, ale ten motor by měl být to samé, http://www.youtube.com/watch?v=r-hhDg9Uxj8
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod Alfonsator » 19 črc 2013, 19:47

Omlouvám se pokud se to tu někde řešilo, nenašel jsem ale vlákno tématicky odpovídající.

Koupil jsem X9 Evo pětikuli, samozřejmě borec to měl na čistopisu a původní majitel taloš. Motka má najeto 19500 a podle celkovýho stavu by to odpovídalo. Jenže on tam nalil 10w40 (sám to odůvodnil že nechtěl riskovat rozpuštění bordelu syntetikou, protože nevěděl co tam lil původní majitel). Na tom oleji ujel 1000 km a teď je scooter můj.
Samozřejmě mám chuť vrazit tam zpátky výrobcem předepsaný 5w40 syntetika. Ve scooterlandu z toho udělali malou tragedii, že jak je to možný že ten motor ještě jezdí :-).....a okamžitě vyměnit za předepsanej. Jsem v rozporu .... servis samo přehání, spousta lidí jezdí se stejnym motorem na 10w40, a taky se může stát že tam naliju předepsanou 5w a bude po motoru. Jak to vidíte zkušení majitelé?
Co nalít 5w a po nějákých 500 km mrknout na barvu oleje a případně hned vyměnit znovu, takhle třeba i třikrát (holt pár peněz navíc) a tím ten motor vyčistit a zvyknout na kvalitní olej?
Naposledy upravil Vratas dne 20 črc 2013, 07:49, celkově upraveno 2
Důvod: Přesunuto do správného tématu
Alfonsator

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 12 črc 2013, 22:39
Skútr / moto: Piaggio X9 500 i.e., 2002

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků

cron