od quinn » 07 dub 2010, 17:35
Ahoj,
Mirek sem před nějakou dobou dal obrázky variátoru J-Costa. Pokud adminové usoudí, že popisovast J-Costu ve vlákně o Malossi je blbost, pak to pls přesuňte.
Mám za sebou prvních (málo) pár set km na Majesty 250. Rozdíl oproti původnímu originálnímu variátoru je dost podstatný, jen zatím nevím, zda je vše pozitivní. Zatím motor zabíhám, jsem po výbrusu, tak to nechci moc honit. Variátor má díky jiné geometrii "talíře" o hodně jiný průběh "řazení", než jsem měl zažito na původním variátoru. Ten měl navíc už nejlepší léta za sebou, byl vydřený talíř a vodítka a závaží už vůbec neměla válcový tvar, takže se minulému variátoru moc řadit nechtělo. To je snad s J-Costa ten největší rozdíl. Na něm převodový poměr lítá tak šíleně, že jsem si na to musel dost dlouho zvykat (a zvyklý ještě nejsem). S každým zabráním za plyn otáčky vyletí mezi 7-8 tis. Pak se ovšem (a nesmějte se) s opatrným ubráním plynu převod dál natáhne, tzn. že otáčky s méně plynem klesnou, ale rychlost ne. Je to vlastně v obráceném pořadí obdobné chování k tomu vylítnutí otáček, když člověk za plyn zabere. Dá dost práce si na to zvyknout.
Nicméně musím prohlásit, že J-Cost umí udělat delší převod, než jaký jsem dostal z omačkaného originálu. Po rovině v jednom dostanu tachmetrových 110 km/h na 6200 otáček, zatím to nechci honit, ale před generálkou motoru šel motor vytočit určitě k 9000. Nepamatuji se, že bych měl kdy dřív na tachometru přes 115 km/h, teď se to evidentně zvýší.
Nedokážu nic říct ke spotřebě, na to je moc brzo. Se starým variátorem jsem jezdil po městě za 4,0. Jak to bude teď se uvidí.
Na převodu mi chybí záběr od nižších otáček, to prostě J-Costa neumí. Zaberu za plyn a mám tam 7200-7400 otáček. Pocitově to tedy moc přínos není, výkonově nedokážu posoudit (zabíhám a předtím jsem to nikdy neměřil) ale maximálka půjde výš. Je otázka, zda to je na skůtru výhra...
Quinn