Balu píše:Někdo na nějakém fóru v minulosti rozebíral, že není dobré brát do motoru, kde je předepsán výrobcem 95 oktanový benzín, benzín s vyšším oktanovým číslem. Už si to přesně nepamatuje, ale technicky to rozebíral a co mi utkvělo, že tam je jiný bod zážehu, doba hoření atd. a že se motor může v extrémním případě i poškodit. Faktem je, že někde je od výrobce napsáno 95 oktanů a vyšší, pak to nevadí. Jinak konkrétně, co je napsáno shora, tak Shell V Power je aditivovaný 95 oktanový benzin, Shell Power Racing je 100 oktanový benzín. A pěkné rozdíly v cenách mezi jednotlivými druhy, že si myslím, že to ani nemůže mít efekt (v Praze 3-7 Kč/l).
Lepší benzín neuškodí, spíš ti ty aditiva pročistí palivový systém, zato nižší oktanové číslo může způsobit klepaní a nebo celkovou lenost motoru.