Řidičák B = 125ccm

Diskuze o čemkoli.

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Gandalf » 06 lis 2012, 14:41

Snažil jsem se dopátrat jednoznačné odpovědi na otázku, zda řidič-Bčkař bude v možnosti sedlat skútr do 125ccm a 11kW omezen jen na území ČR nebo bude moci (v rámci směrnice Evropského parlamentu) cestovat i po některých nebo dokonce všech zemích EU.
Oslovil jsem mimo jiné UAMK, slovenskou policii nebo velvyslanectví SRN.

Výsledek je ten, že tito Béčkoví skútristé jsou omezeni územím země, která vydala jejich řidičské oprávnění.

Vychází to primárně ze směrnice EP a Rady č. 126/2006 - čl. 6 odst. 3:

3. Pro řízení na svém území mohou členské země stanovit tuto rovnocennost:
a) motorových tříkolek v rámci průkazu skupiny B, pro motorové tříkolky s výkonem vyšším než 15 kW, pokud je držiteli
průkazu skupiny B alespoň 21 let,
b) motocyklů skupiny A1 v rámci průkazu skupiny B.

Jelikož tento odstavec platí pouze na jejich území, členské státy na řidičském průkazu neuvádějí, že držitel je oprávněn řídit tato vozidla.


Jistě to tu už zaznělo, ale tady je odkaz na konkrétní dokument, který to jednoznačně upravuje.
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod mickey » 06 lis 2012, 15:06

... a ted si vsichni predstavte, ze by to narizeni v nasem bananistane zrusili a Bcko by od "Noveho roku" na 125 ccm nestacilo...

........ koupim nejete Kymco dwnt, znacka levne :-P
----
lead (tucanourbano deka a navleky na riditka, vyhrivany hefty a sedlo) najeto 10 tis. km / hornet (bez uprav) najeto 25 tis. km / burgman (vyhrivany hefty a sedlo, maxia 55 s DO a nosicem) najeto 64 tis. km
Uživatelský avatar
mickey

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 344
Registrován: 05 dub 2008, 11:35
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Lead/AN650exeK5/h600/ex-Runner50

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod sigi » 06 lis 2012, 16:21

To už zrušit nemohou,nebot to chce EU... a pochybuji,že by naši zákonodárci šli proti unii...
Nejnovější výlety na skútru,videa,tipy na výlet,fotky,najdete na http://www.scootergang.cz

Obrázek
Uživatelský avatar
sigi

1500+
 
Reputace: 103
Příspěvky: 1862
Registrován: 29 zář 2012, 22:14
Bydliště: Poděbrady
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT
Tuning / úpravy: FOTOALBUM: http://nmaikl.rajce.idnes.cz/

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod samot0506 » 06 lis 2012, 16:27

Jestliže to jsou směrnice EU tak by to mělo platit po celém území EU ne?
Uživatelský avatar
samot0506

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 115
Registrován: 02 kvě 2010, 13:42
Bydliště: Broumov
Skútr / moto: YAMAHA 50 SPY nyní PIAGGIO X9 125

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod fleet.admiral » 06 lis 2012, 16:58

samot0506 > Ne, protože EU vyžaduje po členských státech, aby si to implementovaly do národní legislativy, ale ta platí jen pro tu konkrétní zemi.
Uživatelský avatar
fleet.admiral

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 480
Registrován: 12 bře 2012, 23:04
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Kawasaki Ninja 250R (2010) / ex Honda PCX (2012)
Tuning / úpravy: ex držák top case GIVI + kufr GIVI E30N Tour, Holux GPSport 245

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod amaize » 13 pro 2012, 18:06

nevím jak si to bude vysvětlovat cizí země(jejich poliši) , ale vypadá to tak , že "B"éčkaři , kteří nemají skupinu A1 - 1 50 , nebudou moci jezdit i v zahraničí , jim "zřejmě" nikdo do řidičáku skupinu A1 nenapíše , naopak ti co mají A1 - 1 50 budou mít vyznačeno A - 72 ( Omezení řidičského oprávnění skupiny A s největším objemem válců 125 cm3
a maximálním výkonem 11 kW (řidičské oprávnění podskupiny A1) s tím , že mohou řídit v zahraničí ,

no a teď aby to někdo uvedl na správnou míru , sám jsem zvědav jestli to nebude jen kachna, nemám to žádnou ověřenou tutovku , ale je to od člověka z registru , on taky ale říká , že zatím nikdo pořádně nic neví , nic konkrétního zatím nedostali , ale dle toho jak to na registrech chodí by to i tak mělo být
mopedy Stadion 11 a 22,Mustang 23,babeta 210,Simson S53...ale stále vzpomínám
05-12/2012 Lifan S-RAY 50 2T 1770 km,Yamaha X_MAX 125 09/12-04/2014 9100km
S blbcem se nikdy nepři - někdo by si mohl všimnout, že mezi Vámi není rozdíl
Uživatelský avatar
amaize

1000+
 
Reputace: 63
Příspěvky: 1053
Registrován: 10 čer 2012, 18:18
Bydliště: Albrechtice u ČT
Skútr / moto: Piaggio MP3 400ie LT
Tuning / úpravy: Dr.Pulley,Iridiová svíčka,12V zas.,LED osvětlení,příd.brzdové světlo,zadní kufr,deflektor

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod foky » 13 pro 2012, 19:01

Je to skutečně tak, že "Bčkaři", kteří dostanou k autu jakoby skupinu A1 s automatem NEMOHOU cestovat na takovém skútru do zahraničí.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Jimmy » 13 pro 2012, 19:12

Pokud ovšem náhodou nebude mít ten stát v zahraničí obdobnou úpravu. Což v Evropě bude dost pravděpodobně obdobné ve všech státech EU, když tuto změnu EU iniciovala. Bude nutné si to ale předem ověřit.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod foky » 13 pro 2012, 19:30

To ses dočetl kde tuto informaci?

Pro všechny ostatní: čtěte ZDE - aktualizace 15.4.2011
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Jimmy » 13 pro 2012, 19:58

To beru z logiky věci. Např. takto jsem už před pár lety ve Španělsku řídil skútr 100 ccm, přestože jsem měl jen řidičák Am + B, protože jsem měl B už více než tři roky. A pokud měl ve Španělsku řidič B už více než tři roky, tak mohl řídit skútr do 125 ccm nezávisle na tom zda byl Španěl či cizinec.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod foky » 13 pro 2012, 20:01

Nehledal bych v zákonech žádnou logiku...každopádně vznesu oficiální dotaz na Ministerstvo dopravy.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Jimmy » 13 pro 2012, 20:06

Je mě úplně jasné co odpoví ministerstvo. A to že "navrhovaná úprava platí pouze na území ČR" (což budou mít pravdu) a že "nemůžou ovlivňovat dědí v ostatních státech". To že další státy v EU zavádí podobná pravidla už nenapíšou protože by museli napsat které, odkdy atd. což je moc práce a nelze to garantovat, protože poslanci i v jiných státech si mohou postavit hlavu a sledovat úpravy v zákonech jiných států opravdu není v popisu práce našeho ministerstva dopravy.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod foky » 13 pro 2012, 20:10

Výborně.....dostali jsme se tedy na této stránce již po 4té k odpovědi, že oficiálně po 19.1.2013 na skútru 125ccm nemohu s řidičákem "B" do zahraničí vycestovat.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Jimmy » 13 pro 2012, 20:15

Nikoliv nezbytně. Pokud např. Německo bude mít podobnou úpravu jako ČR (a na 99% to tak časem bude), tak nic nebrání tomu hranice na té 125ce překročit. Nicméně bude vhodné si to nejdříve ověřit. Vzhledem k tomu, že na malém skútru člověk nejezdí v zahraniční každý den a už vůbec ne nějak neočekávaně, tak nevidím takový problém v tom zjistit jaké pravidla v dané zemi platí.

Např. toto je současnost:
Recently, Portugal passed a law in which B and BE driving licencees can drive motorcycles not exceeding 125cc within Portugal. B licence holders in Latvia, Spain (Once you have a three years experience with B) and Italy are able to drive motorcycles not exceeding 125cc within the respective countries.

Jak to bude s tou novou úpravou zkusím dohledat.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod janon » 13 pro 2012, 20:20

Ze by okurkova sezona...
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků

cron