mpik píše:V čem se nevyznám:
Rozdíl v chlazení – v diskuzích jsem četl, že je „vodník“ (vodní chlazení ?) lepší. Proč? Je to tak?
Je lepší 2 nebo 4 takt? A proč?
Jak „odstraním“ omezení rychlosti do 45 km/h? Má to smysl? Neuškodím skútru?
Na co dalšího si mám dát při výběru pozor?
Rozdíl v chlazení se dělí do dvou kategorií:
LC - LC je zkratkou Liquid Cooled, neboli chlazení kapalinou, neboli jak říkáme "vodník" je určitě lepší. Jednoduše líp chladí a potom v případě ladění a tuningu předejdeš problémům s vysokou teplotou.
AC - AC je zkratkou Air Cooled, neboli chlazení vzduchem se vyskytuje povětšinou u starších značkových skútrů nebo u levných čínských skútrů. Jediná výhoda je, že je bezúdržbový, ale v případě 2T(dvoutakt) můžeš mít problémy s neuchlazením až přehřátím, obzvlášť pokud na něj sedne chlap jako ty a pak ještě za sebe batůžek... nevím, v tvém případě bych šel jednoznačně do LC. Obzvlášť v případě tuningu bys pak musel skútr na vodníka překopávat.
Je lepší 2 nebo 4 takt? A proč?
2T - živější motor, kapku náročnější na údržbu než 4T a také nutnost přimíchávání oleje (moderní značkové skútry již mají nádržku ze které si čerpadlo míchá samo). Má typický zvuk jako motorová pila.
4T - charakteristický tišší ale hluboký zvuk "silného stroje"... ale dnes se s ním setkáš vesměs jen u čínských skútrů (až na výjimky jako nový Neos 4T), které jsou ještě k tomu chlazeny vzduchem. Je línější než 2T.
Tobě určitě doporučuju 2T, navíc co jsem si všiml tak všechny skútry po kterých se díváš jsou 2T. (Jasná volba)
Jak „odstraním“ omezení rychlosti do 45 km/h? Má to smysl? Neuškodím skútru?
Restrikce jsou jen ze zákona, kvůli homologaci. Odškrcením jen získáš skutečný výkon motoru, který skútr měl před uškrcením. Určitě mu neublížíš.
Na co dalšího si mám dát při výběru pozor?
U nových skútrů už si nemusíš na nic víc dávat pozor. Ale pokud bys našel nějaký dobrý skútr, který se ti nevleze do cenové relace. Můžeš se podívat na tipmoto.com nebo motoinzerce.cz , kde najdeš i zánovní skútry (2008-2009) třeba ještě v záruce a za dobrou cenu. U těchno nebo starších ročníků si dávej pozor, aby skútr měl jasný původ. Italský dovoz nedoporučuju a u skútrů z jiných zemí si dej pozor na kontrukční rychlost v TP, kde musí být max 45km/h, jinak je nezpůsobilý pro provoz v ČR a můžeš se dostat do průseru byť kdyby tam bylo jen 50km/h, už je zle.
Doufám že jsem ti alespoň trochu pomohl.