Variátor - údržba, zkušenosti, rady

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Variátor - údržba, zkušenosti, rady

Příspěvekod hruzamil5 » 14 dub 2010, 14:27

cus lidi mám dotaz jak ošetřit variator když měním válečky ..... mám je trošku namazat aby to mělo menší odpor ??? nebo odmastit ? :wink: vůbc nevím a může se variator a polozemenice vzít jemným šmirglem pod vodou na zdrsnění pro lepší grip ??
US offroad service > servis veškerých US cars ...dodávka dílů z USA .....
dále veškerý servis 4kolek a skůtru
Martin Háša> +420 601 654 654
Miloslav Hrůza> +420 723 375 170

Po-So 10-18h
Uživatelský avatar
hruzamil5

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 678
Registrován: 12 dub 2010, 18:17
Bydliště: milovice
Skútr / moto: aerox tuniing !
Tuning / úpravy: ve výstavbě

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod respekt.fr » 14 dub 2010, 14:32

valečky nemazat spiše je od mastit pac dis sou mastne tak se nane lepí špína takže nemazat
fuk stage6 proleprika chrom.spojka stage6 torque.variator motoforce racing.přední polomneřice stage6 racing filtr stage6.přední zadní destičky stage6 racing.dowhill řiditka str8.představec str8.
respekt.fr

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 528
Registrován: 25 říj 2009, 16:23
Bydliště: kousek od zlina
Skútr / moto: Malaguti f15 hiend pila .aprilia sr.HONDA CRF 250R
Tuning / úpravy: s6 proleprika.thermoteck.podložka pod klapky.příruba s6 R/T.varec motoforce racing.polomněřice s6.spojka s6 torque.zvon naraku.openfiltr s6.kontra malossi.podložka pod kontru malossi.DHW řiditka str8 +představec str8.tlumič motoforce R6.VíC v PODPISU..!!

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod KYBLOS » 14 dub 2010, 14:46

Já sem u malýho scoota varec nikdy nemastil a nedělám to ani u velkýho scoota, naopak jak píše respekt, odmastit :D Jar byl u takový práce vždy mým věrným společníkem :mrgreen:
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod hruzamil5 » 14 dub 2010, 16:53

ano když je namažu sice budu muset více o variátor pečovat ale lépe to pojede tvz.válečky budou mít menší odpor,opotřebení a lépe budou klouzat po o.drahach mam pravdu ? sice budu muset kazedejch 300km cistit varec ale odvdeci se mi to výkonem ?
US offroad service > servis veškerých US cars ...dodávka dílů z USA .....
dále veškerý servis 4kolek a skůtru
Martin Háša> +420 601 654 654
Miloslav Hrůza> +420 723 375 170

Po-So 10-18h
Uživatelský avatar
hruzamil5

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 678
Registrován: 12 dub 2010, 18:17
Bydliště: milovice
Skútr / moto: aerox tuniing !
Tuning / úpravy: ve výstavbě

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod _Tom_ » 14 dub 2010, 16:56

a já myslel že variátor je téměř nesmrtelný a údržby netřeba
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod KYBLOS » 14 dub 2010, 17:03

hruzamil5: Já si myslím, že to tak není. Samotný váleček klouže po řemenici velice dobře a vazelína se tam dává prý pro menší opotřebení válečků :roll: Logicky, pošli kuličku po čistém plechu jakoby z kopce a zkus ten plech natřít nějakou vazelínou a tu kuličku poslat znovu. Uvidíš v jakém případě se kulička bude kutálet líp. Podle mě to nebude rozhodně lepší, než bez vazelíny. Jsou lehké vazelíny, pak to možná bude stejný, ale nemyslím si, že lepší. On se váleček přímo neklouže, on se spíš kutálí tj. odvaluje, jinak nevím proč by byl kulatej, kdyby to tak nebylo, ale rozhodně budu vždycky pro suchý a odmaštěný váleček, než pro vazelínu. Toť můj pohled i když možná spotřebuju víc válečků, jestli ta vazelína vážně pomáhá v životnosti válečků, ale sem pro čistotu. :wink:
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod _Tom_ » 14 dub 2010, 17:10

super osvěda a rozdíl mezi válečkem a kuličkou, to je na jeden kladný bod :D
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod KYBLOS » 14 dub 2010, 17:14

Jé no tak nepoužij kuličku, ale váleček, to bylo myšleno všeobecně jako příklad :roll: Prostě někde sem četl, již dávno, že varec se má udržovat v čistotě a tím se řídím tj. nic tam nepatlat je podle mě správně. Možná sem to dokonce četl z manuálu na Derbi Atlantis, ale to už dnes nevím.
Naposledy upravil KYBLOS dne 14 dub 2010, 17:35, celkově upraveno 1
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod sedli » 14 dub 2010, 17:30

to je jasný že se to mazat nemá...a když už, tak olejem a né vazelínou ! mazat se mají kuličky nebo válečky, ale když sou třeba v ložisku a z důvodů který nemaj co dělat s válečkama .
Váleček nemá 2 kontaktní místo který jím posunuje takže když tam plácneš vazelínu tak ti to bude fungovat jako lepidlo a né mazadlo :roll:
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod hruzamil5 » 14 dub 2010, 18:10

co treba olej do 4t..... nebo mohu použít WD40 .. což si myslim že je lepší .... čistějčí .....
US offroad service > servis veškerých US cars ...dodávka dílů z USA .....
dále veškerý servis 4kolek a skůtru
Martin Háša> +420 601 654 654
Miloslav Hrůza> +420 723 375 170

Po-So 10-18h
Uživatelský avatar
hruzamil5

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 678
Registrován: 12 dub 2010, 18:17
Bydliště: milovice
Skútr / moto: aerox tuniing !
Tuning / úpravy: ve výstavbě

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod KYBLOS » 14 dub 2010, 18:23

hruzamil5: když tak koukám, ty tam prostě chceš něco za jakoukoliv cenu napatlat, tak v tom případě by nemusel být špatnej Ceresol a kdybys to chtěl na úrovni, pak olivovej olej Monini :mrgreen: Např. můj známej Patrik, naředil benzín olejem do sekačky, protože ho našel u svýho táty v garáži a usoudil, že by to mohlo jít :roll: Taky originální. Moje rada je, nepatlej tam nic co tam nepatří, jenom si to zas..... No a když se ti něčím jako je olej zas... řemen a tím i řemenice, bude řemen velice statečně prokluzovat, takže ti to taky velice statečně nepojede. :mrgreen: Jo a vzít smirkem polořemenice? Pro lepší grip? Kdyby to zafungovalo, myslím, že budeš každý týden, možná dřív, měnit řemen za novej, nebo tam chceš rovnou dát řetěz místo řemene, pro lepší zvuk motoru jako kroska? :roll:
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod respekt.fr » 14 dub 2010, 20:30

jej bože diš si nece nekdo poradit tak nic no proste NEMAZAT dle mne se to zalepí na bude to na ho*** :wink:
fuk stage6 proleprika chrom.spojka stage6 torque.variator motoforce racing.přední polomneřice stage6 racing filtr stage6.přední zadní destičky stage6 racing.dowhill řiditka str8.představec str8.
respekt.fr

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 528
Registrován: 25 říj 2009, 16:23
Bydliště: kousek od zlina
Skútr / moto: Malaguti f15 hiend pila .aprilia sr.HONDA CRF 250R
Tuning / úpravy: s6 proleprika.thermoteck.podložka pod klapky.příruba s6 R/T.varec motoforce racing.polomněřice s6.spojka s6 torque.zvon naraku.openfiltr s6.kontra malossi.podložka pod kontru malossi.DHW řiditka str8 +představec str8.tlumič motoforce R6.VíC v PODPISU..!!

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod Curtiss » 14 dub 2010, 20:57

Jakékoliv mazivo ve spojení s prachem = brusná pasta = zničení koše variátoru. Aneb každý svého štěstí strůjce :)
Curtiss

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 228
Registrován: 22 úno 2009, 18:06
Bydliště: Česká Lípa
Skútr / moto: Yamaha Majesty 125, Honda GL 1500 GoldWing

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod _Tom_ » 15 dub 2010, 10:13

jak dlouho tam tak můžu jakékoliv mazivo vydržet, vždyť i teplota tam je dost vysoká, který "olejíček" tam tak může vydržet" čisto a sucho je myslím nejlepší
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod Pepe Burgman » 15 dub 2010, 11:56

Někde jsem tu četl,že někdo měnil olej ve variatoru,???Nemyslel tím převodku na zadním kole?Já jsem u Burgmana nic takového nenašel.
Konec dobrý,všechno dobrý.
Uživatelský avatar
Pepe Burgman

500+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 730
Registrován: 03 říj 2009, 14:24
Bydliště: J.Hradec tel.-724078756
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400
Tuning / úpravy: Samolepky ze srazů

Další

Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků