BMP2: do príspevku síce dal haldu odkazov ale nenapísal nám aký má on intercom a jeho vlastné skúsenosti s konkrétnou značkou. Takže budeš mať s toho teraz ešte väčší guláš ako máš.
Deklarovaný parameter ako dosah treba brať dosť s rezervou.Ja mám tuším 500m a je to iba zbožné prianie ale realita je iná. Dosah počas jazdy ovplyvňuje veľa faktorov ako výškový rozdiel terénu, zastavaná oblasť a rušenie iným magnetickým polom. Keď som syna učil jazdiť tak išiel predo mnou a ja som mu cez bluetooth hovoril čo robil zle a v meste keď som ho stratil na dohlaď v križovatkách ten dosah nebol ani 100m a na voľnej ploche to bolo približne 200 -300m.
Z výdržou batérie je to podobne. Obecne môžem povedať že batéria vydrží tak 2-3 výlety. Ja mám spárovaný tel. cez ktorý prioritne počúvam hudbu a plus mám zapojenú navigáciu a príležitostne vybavím aj nejaký telefonát ale to je minimum. Keď idem z manželkou kecáme cez intercom non stop a dosť často mám paralelne zapojenú aj navigáciu, hudbu už nepočúvam však načo, nie je už na to priestor. Pri takejto záťaži výdrž batérie vyjadrením na hodiny počítam že môže byť okolo 7-8hod, čo si myslím že v tomto je SENA špička. Dovolím si to tvrdiť aj keď som žiadnu inú pred tým nemal.
Kvalita zvuku? Veľmi relatívna. Niekedy mám pocit že som v kinovej sále a niekdy je ťažko rozumieť spolujazdca. Ovplyvňuje to veľa faktorov ako okolitý hluk s prilby ktorý spôsobuje vietor (moja jetka) potom blízkosť mikrofónu ktorá je iná u mňa a iná u spolujazdca. Prakticky pri každom nasadení prilby sa táto vzdialenosť mení.Darmo budem hovoriť manželke daj si ten mikrofón k puse keď ani ho poriadne nevie nájsť počas jazdy. Ideálny zvuk je asi keď je jazda po vetre, vtedy je počuť skoro každý tón hudby, no ale úprimne tento ideálny stav je málokedy.
Takže tými parametrami získanými laboratornými testami výrobcovia dosť kecajú takže by som nevyberal intercom podla čísel, to je podobné ako zo spotrebou benzínu.
Mňa pri výbere hodne ovplyvnila jednoduchosť ovládania SENY a potom fakt že túto značku používajú špičový športovci v lyžovaní ako aj vo vodnom póle čo sú dosť extrémne športy.
Edit: SENA má model aj s rádiom, má ju syn.Je to presne to isté ako SMH5 Jeden rozdiel som zistil keď sme išli na Grossklockner a posledných 70km pred cieľom, práve vtedy keď sme ho najviac potrebovali tak mu skysol a batéria sa vybila. Bola to síce trasa 450km dlhá a celý čas sme pokecávali a on plus počúval rádio. Mne by to fičalo aj na druhý deň ale už som to samozrejme preventívne dobil.
S montážou u helmy Shark žiadny problém ale trochu piplačka.Nič netreba upravovať alebo dlabať. Sprvoti som ju premontovával v lete na Shark jet a v zime na vyklápačku Caberg ale už som to vzdal a mám ju celoročne na Shark ktorú aj celoročne používam.
Niekto tu písal že keď mu 2x zmokol intercom tak už ho viac nenaštartoval ale síce to stálo pár korún tak nebol problém kúpiť nový. Mne za tie roky používania zmokol x krát, stál síce 200€ ale ide ako nový a výdrž batérie sa nemení. Tak si vyber akou cestou pôjdeš.