Ing. Jaroslav Černý, CSc. z Ústavu technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha v článku, na který jsi dával odkaz napsal:
Ještě větší zmatek v pojmech syntetický a minerální vznikl zejména v posledních pěti letech, kdy po nešťastném rozhodnutí amerického úřadu pro reklamu začaly být jako syntetické označovány i kvalitní minerální oleje. Technologie výroby minerálních olejů už opravdu došly tak daleko, že vlastnosti kvalitních minerálních a syntetických olejů se téměř vyrovnaly. Jedná se tak o neustálý boj obchodníků, kteří by "syntetický olej " říkali nejraději téměř každému oleji, protože zákazníci na to dobře slyší, a chemiků, kteří vyvíjejí technologie a vyrábějí oleje.
Pamatuju, když jsem kolem roku 2008 (před 6ti lety) začínal se skůtrama, tak olej Repsol Scooter 2T byl označovanej jako polosyntetika a byl doporučovanej pro sériový motory. Ostatně i Ty jsi ho pár příspěvků zpět pro sériovej motor doporučoval. Pro upravený motory a závodní motory byl doporučovanej Repsol Racing 2T označovanej jako syntetickej. Ten naopak nebyl pro sériový motory doporučovanej právě z toho důvodu, že ho sériovej motor nestíhal spalovat a pak karbonoval. Toto "starší" označení těchto olejů lze dohledat ve starším katalogu - viz. obrázek dole. Respol scooter 2T je semi-synthetic a Repsol Racing 2T je fully sythetic. Teď už jsou ale oba tyhle oleje označovaný jako systetický, protože jsou dost kvalitní na to, aby se jim tak mohlo říkat.
Ostatně i Aprilia pro svoje skůtry doporučuje Repsol scooter 2T a ta určitě ví proč - protože je to po staru řečeno polosyntetika