Když už se tady dělíte o svoje zkušenosti s číňanama, tak si taky přihodím, aby si někdo nemyslel, že je hodně spokojenejch uživatelů čínskejch skůtrů. Jo, možná že jich je hodně, ale když se to veme v poměru kolik je čín prodanejch celkem a kolik jejich uživatelů je spokojenejch, a vzal bych se samej poměr na prodanej značkovej skůtr a počet uživatelů spokojenejch se značkovým skůtrem, tak to bude sakra velkej rozdíl. Číny jsem měl 2 a už nikdy víc.
První skůtr, co jsem koupil byl 3 měsíce starej Longjiha Ceasar 50 2T, nebo jak se ten krám psal. Mělo to najeto 4600km a bylo to ještě rok a 3/4 v záruce. Říkal jsem si, že se přece není čeho bát, v případě poruchy budu požadovat opravu v rámci záruky. Protože to bylo po X letech, co jsem znova osedlal jednu stopu, tak mě ten výkon i stačil... asi tejden. Pak jsem začal znova dostávat takovej ten motorkářskej cit pro výkon a přišlo mě, že po ohřátí to nějak zleniví (asi vyměklá kontrastka, nebo něco). Zjstil jsem, že z airboxu po chcípnutí kape olej. Prasklo uchycení hlavního stojanu. To včechno během cca 200km. Jel jsem za prodejcem, kde to bylo původně kupovaný jako nový a bylo mě řečeno následující: Že to po ohřáti jede hůř je normální. Kapající olej z airboxu je OK, mám bejt rád, že to maže. Stojan upad, protože jsem se na tom prej houpal - když jsem oponoval, že nehoupal, tak mě bylo řečeno, že se na tom houpal někdo jinej, jinak, že by to neprasklo. Nas..... jsem jel domů. Po cestě jakejsi rachot za mnou - ztratil jsem kus plastu pod podlahou. Vrátil jsem se pro něj. Doma jsem při kontrole a preventivním dotahování všech šroubů na plastech zjistil, že ten nesmysl je celej sešroubovanej plastovejma šroubama - jo fakt šroubama z umělý hmoty. Rozhod jsem se to prodat a pořítit něco značkovějšího.
Tak jsem debil koupil Kentoyu Sharky 50 2T. Rok stará, měla najeto 1800km. Proti tomu předchzímu střepu to letělo jak střela. Kopce, který jsem jezdil do teď 20-25km/h to "vyletělo" klidně 35km/h. Byl jsem nadšenej... dokud mě nezačalo po 200km (ano, 2000km od novoty) něco rachtat v motoru. Dal jsem to do servisu a tam zjistili, že odešli nějaký ložiska v převodech. Nechal jsem to opravit a prodal dřív, než se začalo s..... něco dalšího - přecejenom ložisko by něco mělo vydržet, a když už ani to nevydrží, tak co ten zbytek?
edit: jo a žralo to přes 5l/100km - u Kentoyi prej normální věc - sérový Kentoye takhle žerou
Pak už jsem si řek, že konečně DÁM NA RADY ZKUŠENĚJŠÍCH a koupím za podobný peníze něco staršího, ale značkovýho. Takže moje první Yamaha Neos 50 2T. Rok 1999, najeto 11.000km. Akorát výměna kontrastky a válečků, jinak bezproblémovej stroj. Akorát jsem do toho lil olej a benzín a věřím tomu, že kdybych se tenkrát nepustil do tuningu, jezdila by bezproblémově do teď.
Protože to byl vzducháč pro tuning nevhodnej a věčne se přidíral z důvodu nedostatečnýho chlazení (to ale nebyla chyba skůtra, ale tuningu), tak jsem pořídil skůtra se stejným motorem, ale vodníka - abych moch už nakoupený díly z Neose přeházet na něj, samozřejmě kromě válce. Tak jsem přišel ke svýmu SR-ku, co mám v podpise. Rok 1998, najeto 10.000km
Mezi tím prvním Neosem a tímhle SRkem jsem ještě měl dalšího Neose, rok 1998, najeto myslím 25.000km a Aprilii Sonic, rok 1998, najeto kolem 20.000km. Oboje jsem bral v nepojízdným stavu a opravu a na prodej.
Proč to všecho píšu - můžu s klidným svědomím tvrdit, že ať jsem jel na kterýmkoliv z těhlech přes 10 let starejch ojetejch značkovejch skůtrů, i když to byly pro mě neznýmý stroje, který mě jenom prošli rukama a vůbec jsem nevědel co maj ve skutečnosti za sebou a kdo se v tom předemnou hrabal (případ toho druhýho Neose a Sonica), tak jsem k nim měl daleko větší důvěru, že mě dovezou tam i zpátky, než k těm čínskejm šrotům, který byly oba stářím do jednoho roku, měli najeto "pár km", ale bylo na nich o strach někam jet, aby se to nemuselo výzt zpátky na vleku.
Tak ať mě nikdo netvrdí, že nová čína je lepší koupě, než jetá značka. I u jetý značky je daleko menší pravděpodobnost, že se bude s...., než u jetýho značkovýho skůtra.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP