Zdravim vsechny X-Maxaky, zapisu tu dnes par postrehu se timto skutrem, snad se to nekomu bude hodit.
Strucne shrnuti: Ojety skutr zakoupen v 03/2013 najeto cca 10000km, dnes (06/2013) najeto cca 13000km
Pravidelny servis v 12000km: delal jsem postupne sam od zakoupeni skutru az po soucasnost, olej, filtry, svicka, atd. - nahradni dily kupuji v zastoupeni Yamaha - nakonec se ukazalo, ze je to nejlepsi volba co se tyka jak dostupnosti tak i ceny, ktera je cca stejna jak napr. http://www.easyparts.nl/
Plexi: viz historie tohoto vlakna - mam vysoke Givi - chtel jsem ho rezat, ale nejak jsem si na neho zvykl. Je to prece jen komfort - o vikendu jsem 2x jel pres bourku - v podstate jsem se udrzel suchy (mokre jen lokty a stehna od kapek stekajicich z prilby), jen clovek nesmi zastavit - musi porad jet at plexi kapky rozrazi. Nevyhody velkeho plexi - jizda proti slunci a v silnem desti neni moc videt - zkusim nejake tekute sterace. Take max. rychlost cca o 10-15km/hod nizsi.
Spojka + kontrastka: na srazu jsem si stezoval na drncajici pruziny pri rozjezdu - byla to spojka. Projevovalo se to i tak, ze pri rozjezdu na plny plyn se skutr pomalu rozjel pak prudce zatahl a pote uz zrychlovani bylo plynule. Vymenil jsem kontrastni pruzinu a spojkove pruzinky a rozjezd je uz OK. Drncani je take mnohem mensi - v urcitych chvilich se trepe remen. Jen pro zajimavost - kontrastka 264.-Kc, spojkove pruziny 3x 56.-Kc.
Ventily: byla to vyzva, ale sel jsem to toho - dle servisniho manualu se sundavaji vsechny kryty - nedelejte to - je to nejvetsi pakarna a moc si nepomuzete. Pristup k ventilum je spatny - malo mista tak pro detske ruce - merky by to chtelo nejake zahnute o 90° - je to utopene v hlave. Vule ventilu byla v poradku - nesahal jsem na to. Pri zpetne montazi krytu ventilu se mi podaril ukroutit sroub - a to jsem to utahoval momentakem na predepsanych 10Nm - male mne osypalo - ale sroub sel lehce vytahnout. Po prozkoumani sroubu jsem zjistil, ze jsou vsechny natazene - asi jsou vyhrate - proto doporucuji srouby vymenit za nove !!!! - jinak i jine srouby jsou pekne blato - nekde asi soudruzi udelali chybu - viz foto - vsimnete si jak je ten zavit natazeny.
Chladici kapalina: dle vzhledu kapaliny v nadrzce jsem uvazoval jestli ji vubec menit - neuvedomil jsem si ze to je jen zasobnik - v chladicim systemu koluje "jina" kapalina - viz foto - bahno. Nejak jsem nepochopil servisni manual - vypusti nadrzku a blok motoru, ale vubec se nebere v potaz, ze nejnizsi misto okruhu je chladic??? Nakonec jsem rozpojil trubku u chladice - vyteklo z toho min. 2/3 obsahu kapaliny. Tak nevim jestli v navodu neni chyba - vypustny sroub na chladici neni.
Zvedaci pruzina sedla: pouzil jsem "amaize patent" - funguje to - viz foto. Na nejakem e-shopu jsem videl original za cca 450.-Kc
Pneumatiky: jak jsem sccot koupil rikal jsem si ze tento rok to vydrzi - vzorek byl ok. Pri 11500km jsem byl na platne. Koupil jsem Dunlop ScootSmart - je to nesrovnatelne - skutr jde pekne do naklonu a kdyz mi vbehl pred scooter pes (spis male tele) tak pri kritickem brzdeni (ze cca 60km/hod z kopce) se jen lehce smykla zadni guma. Na starych pneu bych asi "lehnul"
Variator: ceka mne jeste kontrola valecku variatoru - musim sehnat razovy utahovak
Takze zatim "tuk, tuk, tuk" plna spokojenost.