Piaggio X Evo 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 08 led 2013, 15:46

Nebál bych se je prodloužit možná až o 4-5 cm. Když jsem na to koukal, tak ta tyčka jde víc nahoru než do strany, odhadem tak 50°. při délce 4cm to pak vychází cca 2,6 do strany a 3 nahoru, V reálu ale míň protože ještě ta tyčka vede směrem dozadu. Já to vyšroubuje na max co to půjde.
Na druhou stranu ty seš menší takže možná tolik potřebovat nebudeš..
Další nevyhodou delšího zrcátka by mohly být vibrace, ale ničeho jsem si nevšiml, a to jsem tam včera neměl tu přední krytku abych to mohl vyštelovat/pootočit.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 12 led 2013, 19:45

Tak jsem vyřešil už i tu manžetu, nakonec jsem použil ty původní, který jsem rozřízl a nastavil husím krkem, na který jsem navlíkl smršťovací bužírku, výsledek vypadá takto https://picasaweb.google.com/112531406331891608360/ProdlouzeniZrcatek?authkey=Gv1sRgCIumxoCdz7DpugE#5832614406354447794

Jinak celková šířka zrcátek je teď rovných 90cm, původní nevím..

Edit: původní rozteč zrcátek byla 85cm, takže do šířky zrcátka nabyla 5cm při prodloužení cca 4cm.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 31 led 2013, 18:41

Tak další postřeh ohledně zrcátek. Dneska jsem se byl projet (za světla) i s kufrem. V pravým zrcátku už vidím bok kufru tak v 1/4 zrcáta - úplný luxus.
Ale levý nic moc, protože jak jsem ho měl zalepený, tak se prodloužením změnil úhel pohledu a vidím moc do strany.
Bude potřeba ho utrhnou a přelepit, ale drží jak pr..e. :mrgreen: Celkově ale nesrovnatelný rozhled proti původnímu stavu.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod TUNER » 01 úno 2013, 12:14

Kdyby někdo scháněl,myslim že fajn cena za funglovku ;-)

http://www.skutry-levne.cz/skutry-piagg ... o-400.html
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod AlesM » 01 úno 2013, 19:25

Ahoj

Prosím o radu, jaké válečky (rozměr, gramáž) a řemen patří do variátoru. Stejně tak,kde se dá toho nakoupit za rozumnou cenu.

V loňském roce koupena a najeto cca 11.000 km.
Podle intervalu předepsaných kontrol´nejvyšší čas pro výměnu uvedených dílu.

Děkuji
Uživatelský avatar
AlesM

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 122
Registrován: 13 črc 2012, 22:07

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 03 úno 2013, 01:42

Podle mě to nebude tak horký. V uživatelské příručce jsou to podle mě doporučené intervaly pro výměnu. Mrkni na stanu 28 tohoto vlákna, je tam odkaz na manuál pro servisy. Tam bys mohl něco najít. Já to rozdělaný neměl, tak nevím. Neměl bys to nechat raděj na servisu, pokud máš skůtr ještě v záruce?
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod AlesM » 03 úno 2013, 08:29

Souhlasím se servisem a zárukou máš pravdu, na jaře to do něho i postavím.
Jen by mě zajímalo co tam patří, protože v manuálu jsem nic konkrétního nenašel

na internetu jsem se dopátral snad tohohle, že by šlo
http://www.scootland.sk/zbozi/rms-viale ... 44g-8ks-1/
nebo snad i lépe ???
http://www.scootershop.cz/3749-valecky- ... 00-4t.html

řemen snad
http://www.scootland.sk/zbozi/dayco-rem ... 500-od-02/
vydedukoval jsem při hledání že origo má rozměr 28 x1036m ale všude doporučují 26,5 x 1034, tak nevím.

Stejně bych rád věděl, že mi tam s servise dají co tam opravdu patří a ne to, co si myslí, že by tam pasovalo a mohlo být.

PS Manuál skvělý, ale v něm jsem rozměry nenašel mino miminální tlouštky opotřebovaného řemene. Podle čísel katalogu jsem nenašel vůbec nic :-(
Uživatelský avatar
AlesM

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 122
Registrován: 13 črc 2012, 22:07

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 03 úno 2013, 17:18

No kde co doporučují nevím, ale v manuálu je toto:
Drive-belt
- Check that the driving belt is not damaged.
- Check the width of the belt.
Characteristic
Minimum width:
27 mm
Standard width:
28.2 mm

Takže nový má šířku 28,2mm, a minimum je je 27mm, takže doporučovat 26,5 zní nějak pochybně..

Jinak nějaký díly jsou i tady:
http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0015832738/0-968-1-m420-m2451-m12420-m10342-s10348-d91845/10342/Transmission_V_Belt_For_X-9_500.html
nebo
http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0015849914/0-968-1-m420-m2451-m12420-m10342-s10348-d91845/10342/Roller.html
Rozměry tam ale uvedený nejsou.

Podle těch stránek je oboje vlastně stejný jak na X8 400, takže možná když najdeš co patří na X8 máš vyhráno.

Já pudu na servisku asi někdy na jaře jak dám další 2 000 km. A fakt to vypadá, že doporučují vyměňovat řemen a válečky co 10 000km.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 18 úno 2013, 01:17

Pokud někdo urazíte zrcátko (vytrhnete z kloubu), tak se vám třeba bude hodit postup jak ho zas přidělat aby neupadlo a přitom se dalo polohovat (místo lepení natvrdo).
Nejdřív jsem zrcátko otevřel vyříznutím čtverce nad kloubem.
Pak jsem kloubovou jamku zrcátka provrtal vrtákem o průměru 10.
Následně jsem do kulového kloubu udělal závit o průměru 5mm cca 10 mm hluboký.
No a pak už stačí jen hodit do vnitřku zrcátka mističku, pružinu a šroubkem to přiměřeně stáhnout k sobě.

Vypadá to zhruba takto:
IMG_6229_small.jpg


IMG_6231_small.jpg

Pak už jen stačí dát zpět ten vyříznutý čtvereček, přelepit ho páskou aby nevypadl a zacvaknout zpátky přední kryt zrcátka.
Zrcátko pak jde přiměřeně polohovat a perfektně drží :wink: .
Jen to chce mít to štěstí a zrcátko šikovně urazit a přitom totálně nerozbít. :mrgreen:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 06 kvě 2013, 23:37

Tak dneska absolvována serviska po 10000 km v DMOTO.
vyměněna svíčka, olej, olejový filtr, olej v zadní převodovce + předepsaný kontroly (2 hod práce), cena 2642,-.
Motor byl dle technika na diagnostice a taky prý OK.

Pár postřehů po 10 000 km:
- zadní pneu sjetá, už objednána nová..
- olej byl na minimu a pěkně černý (nedolíval jsem :oops: , tj. dle mých odhadů motor sežral cca 3-4 deci oleje za cca 9200 km)
- řemen ani válečky neměněny, protože byly ještě v normě a minimálně 5000 by ještě měly dát.

BTW: včera jsem moto umyl ať tam nejedu se zaliskaným strojem - no a dnes jsem jel na servisku cca 15km v pěkným dešti. :evil:
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 07 kvě 2013, 18:44

No, já se ptal u Filipenského v Jihlavě, a lají se dělat prý i ventily a v příručce je výměna řemene (index R = replace).
O ventilech říkal, že je tam přístup horší než k penězům
d
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 08 kvě 2013, 22:31

No podle příručky (i servisního manuálu) jsou ventily až ve 20 000 km (což mě i řekli) - položka "Valve clearance" strana 113.
Jinak s tou výměnou řemene a válečků bych to řekl asi tak, že se sice mají měnit dle knížky po 10 000, ale pokud autorizovaný servis nazná, že
jsou ještě dobré a mají před sebou ještě dalších cca 5 000 km, tak s tím nemám problém.
Přijde mi zbytečné je měnit dřív, minimální rozměr řemene je dle servisního manuálu 17mm, takže to vidím tak, že se tak v 15 000 km mrknu kolik
řemen má a zvážím jeho výměnu, nebo dojetí do další servisky po 20 000km.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 09 kvě 2013, 12:43

tak jsem dneska ráno nenastartoval. :(
V úterý jsem normálěn dojel, postavil do chodby.
Čerpadlo bzučí jak má, pak vypne, kontrolka motoru se rozsvítí a pak zhasne, benzínu je dost (ještě jsem doléval), startér točí jako ďas, ale nic, ani si neškrtne.
Ani nesvítí LEDka imobilizéru, ta normálně problikne a zhasne.
Ještě odpoledne projdu všechny pojistky, svíčku, jiskru a pak servis (je v záruce).

Nemáte někdo nápad?
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nem.pe » 09 kvě 2013, 13:08

zkusit jiný klíč ?
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 09 kvě 2013, 16:16

nestartuje ani na servisní klíč. Pojistky jsou všechny OK. "Akorát" to nehází jiskru, takže něco v elektrice. Loni jsem stál 5 týdnů kvůli nehodě (jak mi Xevo jeden dobrák povalil), tak letos to možná bude kvůli dílům.

Immobilizér to není, startér by netočil a nešel by benzín, takže buď cívka, nebo CDI nebo nějaká prkotina jako uklepaný kabel. Proč se to kruci nemůže stát napodzim, třeba na konci října? Tam by mi to ani moc nevadilo.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 23 návštevníků

cron