josuk: Díky moc za odpověď. Termostat mi připadá po zkoušce v hrnci OK. Ale pro jistotu jsem to testoval bez něj, abych tuto závadu vyloučil. Hadičky jsem kontroloval. Jediné hadičky, ke kterým jsem nelezl, jsou ty od nalévání chladiče k samotnému chladiči a ta druhá od víčka k vyrovnávací nádržce pod nášlapem. Na to se chci teď soustředit, protože mi bylo divné, že kapalina při přehřátí kapala i zpod přední kapoty. Jak otestuji víčko, jestli těsní a pouští kapalinu tam a zpět, jak má?
Teď trocha uvažování. Po ohřátí motoru se může část kapaliny vytlačit přes víčko do expanzky a po ochladnutí si to má tu vodu vzít zpět. Takže jestli to někde netěsní nebo je dírka v hadičkách, tak si to během pauzy, co jsem dělal v půli cesty, místo vody natáhlo do okruhu vzduch. To byl taky rozdíl mezi oběma testy, kdy u prvního jsem žádnou pauzu nedělal a opravdu to v těch vedrech v kolonách po městě stíhalo chladit. Uvažuji správně? A projevilo by se to po té pauze až po 20 km stabilní jízdy kolem 90 km/h? Jak tohle všechno ověřit v "garážových" podmínkách? Jediné, co mě napadá, je odstrojit plasty a znovu projít všechny hadičky. Pak to nastartovat, nechat ohřát, hledat případné úniky a zároveň pozorovat hladinu, jestli si to po ohřátí něco upustí do expanzky a po vypnutí motoru a vychladnutí vezme zpět. Pokud nic podezřelého nenajdu, tak to dám do servisu, protože tady moje možnosti zřejmě končí.
A ještě k vodní pumpě. Voda se mi neztrácí, ale nemám i tak pro jistotu aspoň odšroubovat ten dekl a zkontrolovat vrtulku s hřídelkou, jestli se volně otáčí a není tam něco polámaného?
Dusan14: Díky, vyzkouším to. Testoval jsem jen opačný směr z expanzky do chladiče, kdy jsem do víčka cvičně fouknul a ventil se otevřel až při vyšším tlaku, což je OK.